Rozgrywka na Mgławicy Mocy

Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Mistrz Gry
Posty: 188
Rejestracja: 26 sie 2021, 21:59

Obrazek

ROLA MISTRZA GRY NA MGŁAWICY MOCY

Mistrz Gry w towarzyskich grach fabularnych (RPG) jest twórcą świata, wszystkich wyzwań stojących przed Graczami oraz ostatecznym sędzią, którego decyzje nie powinny być podważane przez współuczestników zabawy. Na Mgławicy Mocy, o ile to ostatnie zawsze jest prawdziwe, o tyle dwa pierwsze już niekoniecznie.
Naszym założeniem jest, by to Gracze opowiadali historie swoich Postaci i wspólnie rozgrywali niezapomniane przygody w świecie Gwiezdnych Wojen. Podstawową rolą Mistrza Gry jest kontrola tego, czy nie próbują wykorzystać tej sytuacji i np. nie wpłynąć samodzielnie na kształt całej galaktyki lub nie "overpowerują" wysadzają Gwiazdy Śmierci mając do dyspozycji jedynie chłopaka z farmy wilgo... ah... zabijając Darth Vadera przypadkowym barmanem z Nar Shaddaa.
W czasie Przygód Mistrz Gry może (w zależności od wcześniejszej umowy lub sytuacji) w ogóle nie interweniować w fabułę tworzoną przez Graczy, może im wyznaczyć zadanie do wykonania i im pozostawić resztę, może częściej lub rzadziej wtrącać się w wątek i korygując jego przebieg i rzucając nowe wyzwania lub może decydować o skutkach każdej akcji Graczy. Ogólnie jednak rzecz ujmując, większość Przygód powinna toczyć się z mocno ograniczonym udziałem Mistrza Gry, by przyspieszyć rozgrywkę i nie ograniczać wyobraźni użytkowników forum. Mistrzowie Gry przyjmują też rolę wszystkich kanonicznych lub kluczowych dla Galaktyki postaci (NPC).
W przypadku Eventów Fabularnych - o których mowa niżej - Mistrz Gry przybiera swoją najbardziej "rozbudowaną formę" - jest autorem wszystkich wyzwań czyhających na Graczy i decyduje o skutkach ich działań. Przypomina to bardziej grę przy stole, gdzie gracz deklaruje co jego postać chce zrobić, a o wyniku decyduje MG (i - w przypadku gier stołowych - kości).


PRZYGODY/QUESTY

Nazwa Questy może być myląca, bowiem niemal jednoznacznie wskazuje na jakieś konkretne zadania przydzielone Twojej postaci. Musisz wiedzieć, że przez pierwsze 13 lat istnienia Mgławicy Mocy właśnie tak nazywała się część fabularna. W czasie tworzenia trzeciej odsłony forum zdecydowaliśmy się nazwę tej kategorii zmienić na, brzmiące bardziej swojsko, Przygody.
Przygody duża kategoria, w której - w poszczególnych działach i tematach - stworzeni przez Graczy bohaterowie przeżywają swoje - właśnie - przygody w Odległej Galaktyce. To tzw. "część fabularna", miejsce w którym toczy się gra, a wszystkie opisane w niej wydarzenia staja się "kanonem" Mgławicy Mocy. Pisząc tu musisz pamiętać o kilku podstawowych sprawach: pisz w czasie przeszłym i trzeciej osobie, wszystkie opisane zdarzenia już się wydarzyły i nie można ich cofnąć, Mistrz Gry zawsze ma ostateczne słowo, a śmierć postaci jest nieodwracalna.

MULTILOKACJA
Przez zdecydowaną większość czasu istnienia Mgławicy Mocy, multilokacja, czyli możliwość grania jedną postacią w dwóch, trzech itd różnych wątkach była niemożliwa. Biorąc jednak pod uwagę PBFową rzeczywistość, taka opcja zostaje udostępniona Graczom, którzy chcieliby zintensyfikować życie swoich postaci. Do obowiązków Gracza należy jednak pilnowanie toczących się wątków oraz zachowanie minimum logiki czaso-przestrzennej i chronologii wydarzeń, szczególnie w przypadku śmierci.


EVENTY FABULARNE

Oprócz Przygód, gdzie będzie toczyć się właściwie cała gra, co jakiś czas rozgrywane będą tzw. "eventy fabularne". Będą to duże fabularne wydarzenia, które mogą łączyć się z np. konkursem pozafabularnym, wprowadzać nowości na forum, umożliwiać Graczom stworzenie niedostępnych wcześniej postaci, mieć znaczny wpływ na kształt całej galaktyki itp. Generalnie, podzielić je można na dwie grupy: takie, do których będzie trzeba stworzyć nową (bardzo krótką) KP i takie, w których uczestniczyć będą istniejące już postaci. W obu przypadkach będziecie mieli czas, żeby albo swojego bohatera ściągnąć w odpowiednie miejsce, albo stworzyć nowego.


ZACZYNAMY!

Kiedy Twoja Karta Postaci otrzyma akceptację, najpewniej natychmiast będziesz chciał rozpocząć grę. W takim wypadku odsuń się od klawiatury, weź trzy głębokie wdechy i zastanów się gdzie i jak zacząć przygodę, a przede wszystkim - czy będziesz miał z kim pisać. Jednym z najczęstszych błędów nowych graczy na naszym forum było pisanie pierwszego posta fabularnego zanim zaczęli szukać chętnych do wspólnej zabawy. Bardzo możliwe, że po przyjęciu Twojego zgłoszenia, nie zostanie ono od razu przeniesione do subforum z zaakceptowanymi KP, a ktoś z administracji w tym temacie podsunie Ci kilka, w danym momencie najlepszych, lokacji lub questów, w których mógłbyś wystartować. W miarę możliwości będziemy starali się tak kierować nowoprzybyłych, by mieli możliwość dołączenia do innych, lecz nie zawsze będzie to możliwe. W takim wypadku zostaniesz skierowany albo do odpowiedniego tematu, gdzie będziesz miał okazję samemu poszukać chętnych do wspólnej gry lub zostanie zaproponowana Ci indywidualna przygoda. Ponieważ chcemy zmobilizować graczy do łączenia się w grupy, questy w układzie 1 Gracz i 1 MG mają raczej na celu zajęcie tych oczekujących na innych graczy lub zwyczajne, krótkie i łagodne wdrożenie nowoprzybyłego w świat Mgławicy Mocy.
Tak czy inaczej, zanim napiszesz pierwszego posta, zorientuj się czy przypadkiem ktoś gdzieś nie szuka samotnego gracza chętnego do wspólnej zabawy.
Chętnego do Questa szukam! - temat na forum


NAPISAŁEM PIERWSZEGO POSTA I... NIKT MI NIE ODPISUJE!

Jeśli nie dołączyłeś do żadnego toczącego się questa ani nie uzgodniłeś wcześniej z jakimkolwiek mistrzem gry, że to on będzie prowadził Twoją grę w indywidualnej sesji, a po prostu napisałeś posta, w którym Twój bohater wchodzi do kantyny, zamawia piwo i rozgląda sie wokół, wychodzimy z założenia, że prywatnie dogadałeś się z innym graczem, którego postać ma dołączyć do Twojej. W takiej sytuacji, Twój post zostanie najpewniej zignorowany, a Ty będąc znudzonym wiecznym czekaniem na odpowiedź zrezygnujesz gry na Mgławicy Mocy.


MOJA POSTAĆ NIE ŻYJE! CO ROBIĆ?

Najlepiej będzie stworzyć nową i kontynuować zabawę. Niestety, to nie jest fantasy, gdzie kapłan w drużynie zapewnia niemal stuprocentową nieśmiertelność jej członków. Szturmowiec odstrzelił Ci głowę? Wściekły Tusken wypruł flaki? Rancor zeżarł w całości? Cóż, Twoja Postać zmarła. Przykro nam, to nieodłączna część gier RPG.

Aktualizacja 06.11.2023
Obrazek
Zablokowany