Content

Gry

Star Wars Battlefront II (od EA)

Star Wars Battlefront II (od EA)

Postprzez Opliko » 15 Kwi 2017, o 22:02

Właśnie pojawił się zwiastun nowego Battlefronta:


Pierwsze podejście EA było raczej średnie. Z jednej strony sama rozgrywka była oceniana raczej pozytywnie i grafika była piękna, ale z drugiej gra miała straszne braki względem poprzednika. Nie było ani kampanii dla pojedynczego gracza, ani nawet bitew w kosmosie (no dobra - niby te ostatnie dodano w dlc Death Star). A do tego gra wydawała się niepełna bez dodatków...

Po zapowiedzi kontynuacji mam wrażenie że tamta gra była tylko testem, a "dwójka" to dopiero gotowy produkt. Nie tylko pojawi się kampania - która dodatkowo opowie historię z perspektywy żołnierza Imperium (a dokładniej Inferno Squad który wkrótce otrzyma swoją książkę), ale także bitwy kosmiczne oraz mapy i postaci z różnych okresów (a nie tylko z czasów Galaktycznej Wojny Domowej). Czyli w sumie mamy dokładnie to samo co w starym Battlefroncie II, tyle że z lepszą grafiką i Disneyowskim kanonem :D
Image
Ilość eksplozji przetrwanych przez postać:
Ilość przetrwanych rzutów o ścianę:
Ilość zdrad:
Discord: opliko#0909
Awatar użytkownika
Opliko
Mistrz Gry
 
Posty: 223
Rejestracja: 22 Cze 2016, o 13:59

Re: Star Wars Battlefront II (od EA)

Postprzez Rafael Rexwent » 20 Sie 2017, o 11:17

Coś prosto z pieca (cieplutkie):
Image

"Nie wahaj się powiedzieć ludziom na których ci zależy o uczuciach żywionych do nich. Bo jutro może ich tam nie być." ~ Akagi

"If you do not fight now, then when will you?" ~ Type-005
Awatar użytkownika
Rafael Rexwent
Gracz
 
Posty: 290
Rejestracja: 7 Lis 2014, o 17:01

Re: Star Wars Battlefront II (od EA)

Postprzez Opliko » 4 Gru 2017, o 18:47

No to jakiś czas temu gra wyszła. I nie jest dobrze... Chyba cieszę się, że nie kupiłem. A więc to jest bazowane tylko na informacjach, które znalazłem w sieci. Jakby co, będą tu spoilery.
Po pierwsze: mikrotransakcje. Tutaj musiał nawet interweniować Disney i tymczasowo zniknęły z gry. Ale wciąż - mogą wrócić. A czas wymagany na odblokowanie różnych rzeczy jest zbyt długi, tym bardziej że gra nagradza za... czas spędzony w meczu. A nie to jak się grało. To spowodowało, że gracze by zbierać kredyty są po prostu afk...
Drugą rzeczą jest kampania. Można było się spodziewać, że w pewnym momencie w grze Inferno Squad przejdzie do Rebelii, ale przechodzą jakoś w 4 misji! I to nie dlatego, że niszczą planetę z której pochodzi. A dlatego, że nie udało im się uratować jakiś 4 osób...
Do tego cała historia ponoć jest niezbyt zgrabna - brak rozwoju postaci, a wątek romantyczny ma tylko możliwe rozpoczęcie i zakończenie (tzn. ponoć przez całą grę nie widać, że ma w ogóle być, aż do momentu gdy całują się po wygranej...).
Do tego podobno zbyt mało tu... głównych bohaterów. Gra zbyt często przełącza się na najbardziej znane postaci, jak Luke, Han, Leia, czy Lando. Dlaczego? Najwyraźniej ktoś uznał, że to się lepiej sprzeda, albo coś. Ogólnie cała kampania podobno wygląda raczej jakby przy pisarzach stał gość z listą dobrze sprzedających się rzeczy. Zresztą jest kilka rzeczy wskazujących na zmiany, jak choćby początkowy marketing. Pierwszy trailer ma ponoć moment z końca gry w którym statek drużyny Inferno jest wciąż w swojej imperialnej wersji. W grze na tym etapie już dawno został zmodyfikowany przez Rebeliantów. Wygląda na to, że początkowym zamysłem rzeczywiście była historia Imperialna.
Ale za to przynajmniej gameplay jest ponoć świetny. Szczególnie walki kosmiczne. Nie wspominając o grafice.
Image
Ilość eksplozji przetrwanych przez postać:
Ilość przetrwanych rzutów o ścianę:
Ilość zdrad:
Discord: opliko#0909
Awatar użytkownika
Opliko
Mistrz Gry
 
Posty: 223
Rejestracja: 22 Cze 2016, o 13:59

Re: Star Wars Battlefront II (od EA)

Postprzez Opliko » 28 Gru 2017, o 01:03

Przeszedłem główną kampanię i pograłem trochę online, więc pora dać swoją opinię o grze. W skrócie - jest lepiej niż myślałem, ale nie idealnie.
A więc po pierwsze - kampania. Wcale nie taka zła. Polski dubbing nie jest najlepszy ale nie chciało mi się zmieniać na oryginał (więc nie był aż tak zły :P ). Jednak fabuła, która była opisywana jako beznadziejna jest... taka sobie. Nie jest zła, ale do dobrej wciąż dużo brakuje. No to spoilerowo:
Przejście Iden do Rebelii rzeczywiście następuje zbyt szybko - po jakiś 4-5 misjach w ogóle i tylko 2 z całą drużyną. Dalej jest zbiór dość standardowych historii, choć niestety dość często nie gramy główną bohaterką - raz nawet gdy była ona w tym samym miejscu i miała prawie taką samą misję co Leia którą graliśmy... Byłoby to fajne odskocznie od głównej rozgrywki, gdyby sama kampania była jakoś 2x dłuższa. Ale przy obecnej długości trudno nazwać je "odskocznią"...
Najgorsze jest to, jak bardzo czuć tu zmiany od oryginalnej idei. Pomijając już brak scen z trailerów, to wygląda na to że pisarze zakładali znacznie późniejsze przejście głównej bohaterki do Rebelii. I ogólnie dłuższą fabułę. Jednym z głównych antagonistów ma być bowiem członek Inferno, Husk, którego "zdrada" (w sumie to właśnie jej brak :P) nie była jakkolwiek emocjonalnym momentem gdy postać tę znałem tylko z małej ilości linii dialogowych w czasie 2 misji... (Może gdybym przeczytał książkę... która ponoć przedstawia postaci inaczej niż gra :D ) Natomiast kiedy tego antagonistę widzimy po raz kolejny po rozdzieleniu? W prawie ostatnich dwóch misjach, z czego w jednej jako hologram, a w drugiej w myśliwcu który mamy zestrzelić... No i w epilogu.
Sama zmiana Iden też wydaje się tu przyśpieszona, podobnie wątek romantyczny... w zasadzie wszystko tu wydaje się iść trochę za szybko.

Po drugie - grafika. Świetna. Dalej :)
Po trzecie - gameplay online. Też świetny, szczególnie gra myśliwcami mi się podoba, choć standardowy tryb natarcia też jest fajny (o ile nie giniesz 5 sekund po odrodzeniu się przez jakiś czołg/myśliwiec/snajpera :D ).
No i po czwarte - p2w. Niby już bez "pay", bo usunięto kupowanie lootboxów za prawdziwe pieniądze, ale system wciąż jest na to nastawiony. Karty dają naprawdę dobre bonusy i umiejętności i do tego można je ulepszać. Część z nich dodatkowo nie jest zmianą czegoś, a dodatkową pasywną umiejętnością lub ulepszeniem bazowej... Może i rzeczywiście w natarciu nie widać tego tak wyraźnie, bo i tak zwykle w chaosie bitwy kilka osób które mają trochę lepsze itemy nic nie zmieni i liczą się umiejętności, ale na własne statystyki to z pewnością wpływa - już kilka razy infiltracja ze zmniejszeniem otrzymywanych obrażeń mnie uratowała i pozwoliła kogoś zabić, a pasywne ukrycie pewnie też nieraz sprawiło, że ktoś mnie nie zauważył mimo strzelania.

Na koniec jeszcze trochę o problemach technicznych, bo poza najgorszą instalacją z płyty jaką widziałem (trzeba mieć klienta origin pobranego przed instalacją bo ten z płyty może tylko z internetu pobrać z jakiegoś powodu, a dodatkowo należy go przełączyć w tryb offline by nie zaczął pobierać zamiast instalować z płyty...) napotkałem dwa:
-po pierwsze, losowe lagi. I to naprawdę losowe, bo poza takimi momentami mam bardzo stabilne fps'y. Pojawiają się najczęściej na początku bitwy i na forach ea dotarłem do informacji, że występuje to od aktualizacji dodającej zawartość z TLJ. Czyżby w filmie też losowo zaczynało klatkować na sekundę? :) Do tego użytkownicy kart AMD mogą się tego pozbyć instalując starsze sterowniki. Tu trzeba chyba czekać na aktualizację...
-i po drugie, strasznie długie ładowania. Też nie jestem w tym sam i znalazłem już rozwiązanie na forach (choć jeszcze nie testowałem). Mianowicie trzeba ograniczyć maksymalną liczbę fps, bo ekrany ładowania z jakiegoś powodu generują tyle klatek ile mogą, co najwyraźniej nie pozwala im skupić się na ładowaniu zawartości :) Co lepsze, nie wpływa na nie vsync, więc będę musiał ograniczyć klatki za pomocą panelu sterowania nvidii.
Image
Ilość eksplozji przetrwanych przez postać:
Ilość przetrwanych rzutów o ścianę:
Ilość zdrad:
Discord: opliko#0909
Awatar użytkownika
Opliko
Mistrz Gry
 
Posty: 223
Rejestracja: 22 Cze 2016, o 13:59

Re: Star Wars Battlefront II (od EA)

Postprzez David Turoug » 6 Paź 2018, o 20:44

Jako iż przeszedłem "Wiedzmina Dziki Gon" z dodatkami "Serce z Kamienia" i "Krew i Wino", powoli przymierzam się do zakupu jakiejś dobrej gierki, którą udźwignie karta geForce 1060 6gb. Stąd moje pytanie czy ktoś poza Opliko grał w Battlefronta? Warto w nią zainwestować?
Czytałem, że w "jedynce" nie ma gry single player, więc bardziej byłbym zainteresowany "dwójką". Nie mniej jeżeli ktoś ma jakieś argumenty za pierwszą częścią to chętnie bym poczytał coś z pierwszej ręki.
Oczywiście jak jakieś dłuższe wolne znajdę, to i pewnie multiplayer pociosam, bo te gry się przede wszystkim na tym opierają. Więc jak wrażenia?
Image
Awatar użytkownika
David Turoug
Gracz
 
Posty: 5001
Rejestracja: 28 Wrz 2008, o 01:25

Re: Star Wars Battlefront II (od EA)

Postprzez Nantel Grimisdal » 7 Paź 2018, o 07:35

Sam nie grałem, ale obserwowałem kilka razy brata Daesh'y jak grał i na kampanię w singla raczej nie ma co chyba liczyć. Gra ma niezaprzeczalnie piękna grafikę, ale nie wiem, czy to jej wystarczy. W samo multi nawet kilka razy zagrałem, to na dłuższa metę wydało mi się dość monotonne.
Image

Piękno tkwi w oku patrzącego. Strach też...
00
+++++ ++++
Awatar użytkownika
Nantel Grimisdal
 
Posty: 315
Rejestracja: 26 Kwi 2016, o 19:55
Miejscowość: Koszalin

Re: Star Wars Battlefront II (od EA)

Postprzez Nex Zitt » 8 Paź 2018, o 00:09

Sam gram w multi obecnie, jeśli ktoś liczy na dobrą kampanię dla jednego gracza, to odradzam z całego serca; miałka, nudna i co najważniejsze zupełnie przeciwna temu, co reklamowano (tj. kampania z perspektywy impów).
Gra wieloosobowa rzeczywiście może po jakimś czasie się znudzić, a na pewno kiedy wymaksuje się wszystkie klasy, pojazdy, bohaterów itp., co jednak trochę trwa :P
W nadchodzących miesiącach ma się pojawić nowa zawartość, tj. bohaterowie (Grievous, Obi-Wan, Anakin, Dooku), Geonosis i jakieś legiony/bataliony klonów, choć to raczej czysto kosmetyczne. Ale ostrzegam, że wydawcy z tą zawartością się ślimaczą.
Image
Awatar użytkownika
Nex Zitt
Gracz
 
Posty: 86
Rejestracja: 7 Kwi 2017, o 23:12


Wróć do Gry