Content

Bitwa flot

[Test] Odsiecz nad Moorją

Image

[Test] Odsiecz nad Moorją

Postprzez BE3R » 28 Gru 2015, o 23:16

W przestrzeni dogasała bitwa, Republikański Acclaimator "Zwiastun Zagłady" kończył egzekucję Rescuanta Konfederacji. Rozorany boltami z turbolaserów okręt pękł wypluwając z siebie nieliczne kapsuły. W tle majaczyły wraki zniszczonych Kolejnych jednostek ochrony planety. Kolejnego niszczyciela Rescuant, i Olbrzymiego Lucrehulka. Nalot Republikańskich bombowców zrobił swoje. dogorywające w przestrzeni wraki tu i ówdzie rozbłyskały niewielkimi eksplozjami. Nagle na skanerach republikańskich okrętów ukazały się kontakty. To wychodząca z nadprzestrzeni odsiecz Konfederatów. Kawaleria przybyłą za późno by pomóc, lecz wystarczająco wcześnie by pomścić śmierć towarzyszy.
Równocześnie z pojawieniem się Floty separatystów, część dryfujacych dotąd w przestrzeni sępów ożyła. Droidy myśliwce ponownie się aktywowały zgłaszając gotowość do walki. 4 pełne eskadry. przeciwko dwóm eskadrom Torrentów pozostałych w przestrzeni jako ochrona Republikańskiego niszczyciela klasy Venator o wdzięcznej nazwie "Życzenie Śmierci"

Dowódcy obu eskadr nie czekali i okręty szybko rozpoczęły przygotowania do starcia.

MAPA
http://i.imgur.com/183KtvC.jpg
gruba linia oznacza kierunek lotu.
Myśliwce latają jak chcą zatem nie mają frontu.
System koordów raczej ogarniecie.
Zakładam że nikt nie ma problemu z rozpoznaniem modeli jednostek, wszystkie są w 100% sprawne.

Zasady

MM Battlesystem

Witam w Testach nowego systemu mechaniki forumowej która NIE będzie wykorzystywana oficjalnie na Forum z racji tego że jest to forum czysto storytelingowe. Osoby które chcą jednak wziąć udział w testach mogą to uczynić dzięki zgłoszeniu się w poniższym temacie. Oczywiście mile widziane są wszelkie uwagi merytoryczne. <papug> pozostałe będą ignorowane.

Zasady.

Ruch

Maksymalny zasięg ruchu jest opisany w charakterystykach jednostek, i jest to odległość możliwa do przebycia w czasie 1 tury.
Do wykorzystania pełnej prędkości na okrętach liniowych niezbędne jest zużycie minimum 1 punktu energii (PE)
Zwrotność okrętu jest określana jako ułamek, i odnosi się do hexa na mapie. Zakres to 1/6 do 6/6 Zwrot można wykonywać w dowolnym momencie ruchu. przy czym zwrot o co najmniej 180 stopni wykonany po ruchu owocuje utratą 50% zdolności bojowej w następnej turze.
Myśliwce i bombowce mogą dokonywać dowolnej liczby zwrotów w ramach swojego zasięgu bez żadnych kar.
Okręty posiadające hangary mogą wysłać eskadry warte 2 pkt w ciągu 1 tury wystrzelone myśliwce poruszają się dopiero od następnej tury.

Walka

Uzbrojone jednostki mogą strzelać używając posiadanego uzbrojenia. Aby nawiązać walkę konieczne jest złapanie przeciwnika w zasięgu uzbrojenia. zasięg obrazuje obrazek.


Ataki Torpedowe

Torpedy okrętowe poruszają się z niezmierną prędkością 6 i mają zasięg 18 hexów.
Bazowo torpedy trafiają na wyniku 3+ (rzut tuż przed uderzeniem) Jednak można ten wynik zwiększyć przez użycie systemów zakłócania łączności do max 5 (systemy się kumulują)
Trafienie torpedy zawsze ignoruje tarcze. Zadając 3 rany

Torpeda może zostać zestrzelona przez myśliwce/artylerię Plot. Zniszczona eksploduje zadając k6 ataków w obrębie zajmowanego hexa. Trafienia są rozdzielane zgodnie z zasadami walki myśliwskiej.

Statystyki torpedy
Republikańska Ciężka Torpeda
Tarcze - 2
kadłub - 3
Szybkość - 6
Zwrotność 2

Torpedy myśliwskie

Mogą być wystrzelone z odległości 1 hexa zawsze po przeliczeniu wyniku z ewentualnego ostrzału PLOT.
Bazowo torpedy trafiają na wyniku 3+ (rzut tuż przed uderzeniem) Jednak można ten wynik zwiększyć przez użycie systemów zakłócania łączności do max 5 (systemy się kumulują)
Zadają jedno obrażenie ignorując tarcze

Statystyka - Siła ognia przeciwko okrętom oznacza ilość odpalonych przez eskadrę torped podczas jednego ataku.

Artyleria

Artyleryjskie uzbrojenie okrętów ma maksymalny zasięg 6 hexów, Jego skuteczność jest modyfikowana przez cechy specjalne jednostek.

Bazowa tabela trafienia
Zasięg-1-2-3-4-5-6
Trafia--2-3-4-5-6-6

Trafienie oznacza wyrzucenie równej lub większej wartości na k6.

Uszkodzenie wymaga uprzedniego przebicia tarcz. Do przebicia tarcz sumuje się wartość oczek z kości które uzyskały trafienie. Wartość większa od wartości tarcz upoważnia do ich przebicia i rzutu na obrażenia. Jeśli tarcze zostały przeciążone co najmniej dwukrotnie wtedy nie obniżają one otrzymanych uszkodzeń.

Przykład
Munificent strzela do Acclaimatora I na zasięgu 4
5k = pełna salwa zasięg 4 czyli trafienie na 5
działo dalekiego zasięgu zmniejsza poziom trudności o 1 czyli trafienie jest na 4
wynik rzutu 5,4,1,3,4
uzyskano 3 trafienia 5,4,1,3,4 suma oczek 13
Tarcze Acclaimatora = 8
13>8 o 5 zatem działa zasada obniżania obrażeń o połowę.
Acclaimator otrzymuje 3 obrażenia/2 czyli 1 trafienie (zaokrąglamy w dół zawsze)
Równocześnie tarcze jednostki spadają do 5 (otrzymane 3 trafienia)


okręt zostaje uznany za zniszczony jeżeli jego kadłub osiągnie wartość 0 lub zostanie wydany rozkaz opuszczenia jednostki.

Ogień przeciwlotniczy
Wartość obrony punktowej oznacza ilość kości użytych w ataku na jednostki mysliwsko-bombowe. Zasięg obrony PLOT zawsze wynosi 2 hexy. Trafienie przeciwnika jest identyczne jak przy walce myśliwskiej. (poziom trudności = zwrotność celu)

Walka myśliwska.

Rozgrywana jest symultanicznie, obie strony atakują równocześnie.
Siła ognia przeciwko myśliwcom eskadry = liczba kości
Zwrotność przeciwnika = poziom trudności trafienia.

Przykład
2 eskadry Vulture atakują eskadrę Arców -170.

4k ataku trafia na wyniku 3+
wynik rzutu 4,,2,3,6
trafień 3 -eskadra ARC zostanie poważnie uszkodzona
ARC
8k ataku trafia na wyniku 4+
Wynik rzutu 4,2,3,4,5,2,1,3
trafień 3 - obie eskadry Vulture zostają zniszczone.


Zarządzanie energią.

Każda jednostka posiada generator wytwarzający energię którą można wzmocnić poszczególne sekcje okrętu. Bazowa ilość Punktów Energii (PE) to 4 dla okrętu liniowego.

PE można inwestować w:
Pełną prędkość okrętu - 1 PE za 1 hex maksymalnie 2 PE na ture.
Zwiększenie Zwrotności o 1/6 - 1 PE
Boost dla Artylerii -1 PE za dodatkowy atak maksymalnie 1 PE na ture.
Regenerację Tarcz - 1PE za 1 punkt tarcz maksymalnie 2 PE na ture.
Naprawy Poszycia - 1PE za 1 punkt kadłuba maksymalnie 2 PE na ture.

Zniszczenia okrętu zmniejszają liczbę dostępnych PE odpowiednio do poziomu:
20% - 3 PE
60% - 2 PE
80% - 1 PE
(%wartości zaokrąglamy w dół)

NAJWAŻNIEJSZA ZASADA.


Bez względu na to co powiedzą cyferki, duży wpływ na wynik starcia ma przyjęta taktyka i odpowiednie opisywanie - nie koniecznie epicko poprawne ale przejrzyste i nie zostawiające wiele pola dla domysłu.
Podanie jako celu ostrzału konkretnych podzespołów okrętu z pewnością zaowocuje lepszym wynikiem niż napisanie (to ja do niego walę wszystkim czym mogę ;) Podobie duże znaczenie mają manewry.

Statystyki Okrętów i myśliwców

Republika

Venator - 7 punktów (bez myśliwców)
tarcze - 18
kadłub - 12
szybkość - 2
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 2
burtowe 4
rufowe 0
Obrona punktowa: 2
Hangary: 18 eskadr
Torpedy 4

Specjalne 
Szybki start kontyngentu myśliwko-bombowego


Acclamator I - 3 punkty (bez myśliwców)
tarcze - 8
kadłub - 9
szybkość - 2
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 2
burtowe 2
rufowe 0
Obrona punktowa: 1
Hangary: 2 eskadry
Torpedy 4

Specjalne 
Zwarta konstrukcja
Niecelne uzbrojenie artyleryjskie

Acclamator II - 5 punktów (bez myśliwców)
tarcze - 11
kadłub - 10
szybkość - 2
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 6
burtowe 2
rufowe 0
Obrona punktowa: 1
Hangary: 4 eskadry
Torpedy 4

Specjalne 
Potężna artyleria krótkiego zasięgu, 
Zwarta konstrukcja

V-19 Torrent - 0,5 punktu za eskadrę
Tarcze - 1
kadłub - 1
Szybkość - 8
Zwrotność - 3
Siła ognia przeciw myśliwcom - 3
Siła ognia przeciw okrętom -2


ARC - 170 - 1 punkt za eskadrę
Tarcze - 2
kadłub – 2
Szybkość - 6
Zwrotność - 3
Siła ognia przeciw myśliwcom 4 – (2 w tył 2 w przód)
Siła ognia przeciw okrętom - 1

Konfederacja

Recusant 3 punkty
tarcze - 10
kadłub - 8
szybkość - 2
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 3
burtowe 3
rufowe 0
Obrona punktowa: 6
Hangary: Brak

Specjalne 
Wrażliwa konstrukcja kadłuba, 
Działo dalekiego zasięgu

Munificent - 5 punktów
tarcze - 10
kadłub - 9
szybkość - 2
Zwrotność 2/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 5
burtowe 4
rufowe 0
Obrona punktowa: 1
Hangary: Brak

Specjalne 
Wrażliwa konstrukcja kadłuba, 
Działa dalekiego zasięgu
Systemy zakłócania łączności

Lucrehulk - 4 punkty (bez myśliwców)

tarcze - 10
kadłub - 14
szybkość - 1
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 0
burtowe 0
rufowe 0
Obrona punktowa: 1
Hangary: 24 eskadry

Specjalne 
Brak uzbrojenia
Odrzucany pierścień.

Vulture droid - 0,2 punktu za eskadrę
Tarcze - 0
kadłub - 1
Szybkość -12
Zwrotność - 4
Siła ognia przeciw myśliwcom - 2
Siła ognia przeciw okrętom - 1


Vulture droid Bomber - 0,5 punktu za eskadrę
Tarcze - 0
kadłub - 1
Szybkość - 6
Zwrotność 2
Siła ognia przeciw myśliwcom - 1
Siła ognia przeciw okrętom - 3

Zasady specjalne - obecnie używane.

Brak uzbrojenia - jednostka nie może atakować innych okrętów.
Działa dalekiego zasięgu - 1 do poziomu trudności trafienia na zasięgu 4 i więcej
Niecelne uzbrojenie artyleryjskie + 1 do poziomu trudności trafienia
Odrzucany pierścień. - Po odrzuceniu pierścienia jednostkę traktuje się jak nieuszkodzoną.(jednak zachowuje ona jedynie tyle punktów kadłuba ile miała w momencie odrzucenia pierścienia + pełne tarcze)
Potężna artyleria krótkiego zasięgu, +2 do liczby obrażeń na zasięgu 2 i mniej.
Systemy zakłócania łączności - +1 do poziomu trudności trafienia Torped.
Szybki start kontyngentu myśliwko-bombowego - może wysłać eskadry warte 4 pkt w ciągu 1 tury
Wrażliwa konstrukcja kadłuba, - szanse na uszkodzenie poszczególnych sekcji kadłuba są znacznie większe (generatory, osłony, uzbrojenie etc)
Zwarta konstrukcja - szanse na uszkodzenie poszczególnych sekcji kadłuba są znacznie mniejsze (generatory, osłony, uzbrojenie etc)


Proszę was o deklaracje dotyczące wydania PE oraz rozkazów dla Jednostek. Rozkazy w formie Fabularyzowanej lub nie wysyłacie mi na PW. Ja je obrabiam i wklejam tutaj w formie posta. Po tym czynność powtarzamy aż do zgonu jednej lub drugiej strony. Oczywiście bonusy za jakość posta są istotne. W razie pytań mamy temat w Hydeparku. Bardziej zależy mi na rzetelnym teście systemu niż na epickich opisach starcia.

Powodzenia.
Awatar użytkownika
BE3R
Administrator
 
Posty: 1640
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test] Odsiecz nad Moorją

Postprzez BE3R » 30 Gru 2015, o 19:38

Admirał Rafael Rexwent stał i patrzył przez szyby iluminatora. Na tle czarnej otchłani kosmosu rysowały się okręty przeciwnika. Cztery wielkie bryły, obsadzone droidami i potężnie uzbrojone. Oponent ma przewagę liczebną, to było pewne. Ale nie samymi statkami wygrywa się bitwy. Równie ważne, o ile nie ważniejsze jest dowodzenie nimi. Rafael podszedł do stołu operacyjnego i rzucił okiem na pozycje wszystkich jednostek.
-"Dziki" i "Bizony" osłaniają naszą prawą flankę. "Życzenie Śmierci" ruszyło naprzód a następnie dziób okrętu opadł o jakieś o 35 stopni w dół "Zwiastun",wykonał zwrot o 120 stopni i zwrócony rufą do wroga ruszył w kierunku Venatora.

W tym samym czasie.

Mała flotylla okrętów Konfederacji Niezależnych Systemów wyszła z nadprzestrzeni. Nie było za późno. Droid taktyczny został wysłany w jasnym celu. Odwet, nie odsiecz. Poprzednia grupa miała osłabić republikańskie psy. Droid taktyczny DET-8 miał przynieść śmierć organicznych.
Skan wykonany po wyjściu z nadprzestrzeni ukazał dwie duże jednostki Republiki plus kilka eskadr myśliwskich.
Siły KNS szybko się przegrupowały. Myśliwce Sępy, powróciły w okolice floty, nie angażując się w starcia. Flota aktywowała osłony, systemy uzbrojenia. Okręty Rescuant ruszyły cała naprzód, wykonujac zwrot przez bakburte. Fregata Munificent dostosowała prędkość do okrętów Recusant, utrzymując pozycję i odległość względem najbliższej jednostki.

Rozpoczęło się manewrowanie przed walką.

Mapa.
http://i.imgur.com/cuXIamA.jpg
w następnej turze możecie już być na dalekim zasięgu.
Awatar użytkownika
BE3R
Administrator
 
Posty: 1640
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test] Odsiecz nad Moorją

Postprzez BE3R » 2 Sty 2016, o 23:52

Droid taktyczny obserwował sytuację na polu bitwy. Myśliwce sępy wróciły w okolice jego flotylli nieniepokojone przez republikan. Sytuacja powoli zaczynała się klarować.
- Wyrównać kurs, utrzymać prędkość, po wejściu w zasięg rozpocząć ostrzał z dział dziobowych. Cel - Venator, skupić ostrzał na tarczach dziobowych. Sępy pozostać w okolicach floty, w gotowości to związania walką wrogich myśliwców. Artyleria przeciwlotnicza w gotowości na przechwycenie wrogich torped. Okręty Recusant osłaniają fregatę Munificent.
Droid przekazał rozkazy. Gdyby był białkowcem pewnie poczuł by coś co organiczni nazywają podnieceniem przed bitwą. Jednakże był droidem. Kalkulował.

Wiązki energii przeszyły przestrzeń mknąc w stronę Republikańskich jednostek. Te ostatnie nie pozostały dłużne, na tarczach obu flot pojawiły się rozbłyski sygnalizujące trafienia. Pierwsze bolty przebiły się też sięgając pancerzy jednostek. Republikański Admirał kontratakował.

Zgodnie z rozkazami dwie eskadry Torrentów zajęły miejsca na prawej flance floty Republiki, a Acclamator II zbliżył się do "Życzenia Śmierci", pokazując przeciwnikom rufę.
-Niech maszyny kroczące AT-TE ze "Zwiastunu Zagłady" zostaną przetransportowane i podczepione pod kadłub naszego okrętu, w newralgicznych punktach. Sam okręt ma ponownie zwrócić się dziobem w stronę wroga i ruszyć do sektora G 11- Rafael wypuścił głośno powietrze. Dobrze wiedział, że żarty się już skończyły, a zagrożenie ze strony przeciwnika jest ogromne.
-Wypuścić dolnym hangarem "Wilki" i "Orły", niech potem skierują się do punktu C 11 i osłaniają naszą lewą flankę. Rexwent przerwał na chwilę, uważnie spoglądając na stół operacyjny. Przeciwnik zbliżał się bardzo szybko i swoim zachowaniem pokazywał swoją pewność siebie. Kto wie, czy ta go nie zdradzi.
-Kiedy tylko wejdą w zasięg, rozpocząć ostrzał. Skupić ogień obu okrętów na Munificencie i zameldować kiedy Maszyny kroczące będą na miejscach.

Manewr z wysłaniem maszyn spowolnił nieco oba okręty dając czas separatystom na oddanie pierwszej salwy, nie była ona jednak tak druzgocząca jak by się mogło wydawać. Venator doznał lekkich uszkodzeń a towarzyszący mu Acclaimator skwitował ostrzał spokojnym rozbłyskiem tarcz. Odpowiedź Republiki była potężna aczkolwiek niecelna, zasięg był zbyt duży by turbolasery mogły dobrze wycelować, mimo to tarcze munificenta zostały przebite.

Mapka
http://i.imgur.com/QBNgXPw.jpg

Łopatologia
Kliknij, aby zobaczyć wiadomość od Mistrza Gry
Awatar użytkownika
BE3R
Administrator
 
Posty: 1640
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test] Odsiecz nad Moorją

Postprzez BE3R » 3 Sty 2016, o 20:29

Okręty Konfederacji i Republiki zainkasowały pierwsze trafienia. Obie strony nie doznały poważniejszych uszkodzeń. Trzeba było zmienić ten stan.
- Okręty Recusant z sektorów F22 i H22 pozostać na pozycjach, utrzymywać maksymalny zasięg, miedzy naszymi jednostkami a okrętami republiki. Sępy do ataku na eskadry ARC-170. Regeneracja tarcz i naprawa uszkodzeń na fregacie Munificent. Okręty z sektora G21 cała wstecz, na pozycję G23, następnie utrzymać pozycję. Aktywacja systemów zagłuszania oraz pełen ostrzał artyleryjski Acclamatora II ze wszystkich dział, wszystkich okrętów.
Droid taktyczny liczył na skuteczność artylerii dalekiego zasięgu swoich okrętów. Nie przeliczył się.


Kolejne bolty energii zostały przyjęte przez osłony energetyczne Venatora, niektóre zaś przebiły się przez nie i uderzyły w kadłub, przez co podłoga lekko zadrżała. Bitwa się zaczęła i teraz każda decyzja mogła wpłynąć na życie setek klonów. Odwrót nie wchodził w grę. Tutaj można wyjść tylko na dwa sposoby: z tarczą, lub na tarczy.
-Wystrzelcie po dwie torpedy z "Życzenia" i "Zwiastunu" w tego Munificenta. Trzeba go wyeliminować jak najszybciej.
-Silniki, pełna moc. Kierujemy się do punktu F 14. Zwrot o 90 stopni przez sterburtę i ognia z baterii burtowych w najbardziej wysuniętego Recusanta. Podczas zwrotu przerzucić stopniowo 80 procent mocy tarcz energetycznych na boczną stronę.
-Niech Acclamator skieruje się do punktu G 15 i w razie konieczności dobije Munificenta, o ile ten przetrwa. Jeśli fregaty Separatystów już nie będzie, niech skupi ostrzał również na najbardziej wysuniętym Recusancie.
Admirał nadal spokojny, uważnie przyglądał się ustawieniom wszystkich jednostek. Teraz nawet najmniejszy błąd może się zemścić, a rozstrzygnięcie batalii nadejść zdecydowanie zbyt szybko.
-wszystkie eskadry ARC-170 i V-19. W razie ataku myśliwców przeciwnika macie je przechwycić w odpowiedniej odległości i zniszczyć. W razie problemów spróbujcie zaciągnąć przeciwnika pod ostrzał naszej artylerii przeciwlotniczej.
-Do wszystkich artylerzystów. Celujcie w krytyczne wiązania konstrukcji Recusanta skoordynowanymi salwami.

Wszystko przebiegło zgodnie z planem prócz małego detalu. Separatyści skoncentrowali cały ogień na Zwiastunie Zagłady co doprowadziło do efektownej serii eksplozji i rozerwania jednostki na strzępy. Równocześnie jednak Potężna artyleria Acclaimatora wykończyła Munificenta stanowiącego główny cel ostrzału Republikan. Dobity torpedą z Venatora Separatystyczny okręt zamienił się w kulę ognia. Na ten widok "Życzenie śmierci" zmieniło kurs traktując na pożegnanie salwą burtową jednego z rescuantów, niestety wszytko rozeszło się po tarczach nie wyrządzając szkody jednostce.

Nieco dalej Separatyści uderzyli na Arc'e niszcząc obie eskadry. W bohaterskiej walce republikanie zestrzelili większość maszyn przeciwnika. W powstały chaos w leciały V-19 dobijając resztki separatystów, niestety i tu nie obyło się bez ofiar. Ocalałych myśliwców republiki starczyło ledwie na eskadrę.

Mapka.
http://i.imgur.com/ki2eqm8.jpg


Łopatologia
Ostrzał i torpedy

Salwa Repów w munificenta
Accl - trafia na 4 (5 trafień) 4 - 3 - 6 - 6 - 2 - 5 - 4
Venator. trafia na 5 (1 trafienie) 3 - 2 - 6
torpedy z Accla - ostrzał plot. (2x rescu i Muminek 11 trafień obie zniszczone.)5 - 4 - 5 - 3 - 4 - 3 - 2 - 3 - 3 - 5 - 3 - 3 - 1
Torpedy z Venatora (1x rescu 4 trafienia) 5 - 5 - 2 - 4 - 5 - 2 żadna nie jest zniszczona. Jedna trafia (4+ - 3 rany) 1 - 4
Munificent zniszczony.

Ostrzał w rescu
Venator burta trafia na 4 (1 trafienie) 3 - 6 - 3 - 1 - tarcza Rescu -1

Ostrzał w Accla
z Munificenta. trafia na 3+ (4 trafienia) 4 - 4 - 4 - 5 - 2 - 2
Z rescu 1 trafia na 3+ (2 trafienia) 4 - 2 - 1 - 6
Z rescu 2 trafia na 3+ (3 trafienia) 2 - 6 - 3 - 4
z Rescu 3 trafia na 3+ (3 trafienia) 6 - 1 - 5 - 6

Acclaimator zniszczony.

Walka myśliwska.

5 eskadr Vulture atakuje 2 eskadry Arc-170
trafiają na 3+ (8 trafień) 5 - 6 - 1 - 3 - 1 - 4 - 4 - 4 - 4 - 6
Obie eskadry zostają zniszczone.

Arc atakują
trafiają na 4+ (3 trafień) 2 - 1 - 3 - 5 - 2 - 5 - 4 - 2
trzy eskadry zniszczone,

Torrenty docierają do walki.
trafiają na 4+ (2 trafienia) 6 - 1 - 1 - 3 - 3 - 6
obie eskadry Vulture zniszczone.

Vulture atakują torrenty
trafiają na 3+ (3 trafienia) 6 - 1 - 3 - 5
1 eskadra Torrentów zniszczona 1 uszkodzona.

rzuty statystyczne od średniej 3,0 - ideał do 3,75 najwyższe odchylenie na jakie pozwoliłem.
Awatar użytkownika
BE3R
Administrator
 
Posty: 1640
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test] Odsiecz nad Moorją

Postprzez BE3R » 9 Sty 2016, o 09:23

Acclamator został zniszczony przez Separatystów, w ostatnim zrywie miażdżąc swoją potężną artylerią nieprzyjacielskiego Munificenta. W międzyczasie ARC-170 i V 19 Torrent konfrontowały się z droidami-sępami. Wrogie myśliwce zostały w końcu wybite co do jednego przez dzielnych republikańskich pilotów. Kosztem tej myśliwskiej potyczki okazały się ogromne straty po stronie zwycięskich maszyn. Jedynymi myśliwcami, które ocalały, była pełna eskadra V-19. Resztki "Bizonów" uzupełniły uszczuplony skład "Dzików" i zebrały się w zwartą formację, gotowi na kolejne ruchy. Niektóre z maszyn były nieco uszkodzone, jednak w warunkach bojowych piloci wiedzieli, że ich maszyny są teraz na wagę złota.
"Życzenie śmierci" aktualnie stało zwrócone burtą w stronę wrogich okrętów, 80 procent mocy tarcz energetycznych utrzymywało na bakburcie, aby te mogły neutralizować przynajmniej część ostrzału ze strony Recusantów.
-Strzelajcie salwami w punkt pod tym wysuniętym dziobem w kształcie nosa. Tam Recusanty mają słabsze opancerzenie i są bardziej wrażliwe na ostrzał. Nasz cel to wrogi okręt w punkcie F 22. Puśćcie w niego dwie ostatnie torpedy. Niech "Dziki" polecą po łuku i spróbują nalotu torpedowego od strony rufy tego Recusanta. Nasz skoncentrowany atak może przynieść nam dobre skutki.
-Po oddaniu strzałów wracamy stopniowo do pozycji- dziobem w stronę zagrożenia. Jak na razie chwilę się nie będziemy przemieszczać, licząc na to, że szczątki "Zwiastunu" nas nieco osłonią przed ogniem wroga.
-Kiedy tylko wrogie okręty zbliżą się do nas, niech maszyny kroczące rozpoczną ostrzał. I spróbujcie załatać nieco te dziury w naszym kadłubie.

Po efektownej wymianie ognia okręty Konfederacji zaliczyły pierwsze strącenie. Krążownik Acclamator II eksplodował zabierając ze sobą cała załogę. DET-8 nie przejął się stratą Munificenta. Straty były wliczone w koszta tej operacji. Bitwa trwała, a przeciwnik wciąż dysponował jednym okrętem i kilkunastoma myśliwcami.
- Pełen ostrzał Venatora ze wszystkich dział. Artyleria przeciw lotnicza w gotowości przed spodziewanym atakiem wrogich Torrentów i kolejną salwą torped, regeneracja tarcz. Recusant rusza do przodu.

Wymiana ognia skończyła się na korzyść Konfederatów. Przygotowani na atak torpedowy nie mieli więszych problemów ze zniszczeniem torped i atakujących myśliwców. Dzięki utrzymaniu dystansu do Venatora unikneli pułapki zastawionej przez Republikańskiego dowódcę, ciężko uszkadzając "życzenie śmierci"

Łopatologia

3 Rescu strzelają salwą w Venatora - trafienie 3+ (6 trafień)
6 - 1 - 4 - 3 - 2 - 2 - 6 - 1 - 1 - 4 - 4 - 2 (Avg: 3,0)

Venator zostaje na 4 punktach kadłuba. pozostaje mu 2 PE,

Repy

Torpedy z Venatora (2x rescu 5 trafienia) 6 - 2 - 6 - 4 - 1 - 2 - 2 - 2 - 1 - 2 - 5 - 3 (Avg: 3,0) jedna zostaje zniszczona.efekt eksplozji 1 (Avg: 1,0) Jedna chybia (3+) 2 (Avg: 2,0)

Venator burta trafia na 4+ (1 trafienie) 1 - 2 - 3 - 6 (Avg: 3,0) tarcza Rescu -1

Atak torrentów
ostrzał Plot 1x rescu trafiają na 3+ (3 trafienia)2 - 5 - 2 - 1 - 3 - 5 (Avg: 3,0) eskadra V-19 zniszczona


Podsumowanie.

Rafael nadrobił jakością postów. Jednak całkowicie poległ taktycznie.(nie używał torped do momentu aż było za późno, za długo dążył do skrócenia dystansu, zwyczajnie przekombinowałeś zamiast skupić się na Mechanice) Z kolei Caleb Wykorzystał do maximum mechanikę (trzymał się na dalekim zasięgu do samego końca, przewidział atak torpedowy, jako pierwszy rzucił do walki myśliwce) Proszę was o wnioski i przemyślenia po bitwie.
Dla mnie już oczywiste jest że muszę zmienić zarządzanie PE, oraz nieco przyciąć torrpedy. Najłatwiej chyba przez dodanie przeładowania (strzał, tura na przeładowanie, strzał)
koniecznie trzeba też pokombinować przy walkach myśliwskich.
Tyle odemnie :)

Dziękuję za udział w pierwszych testach systemu.
Awatar użytkownika
BE3R
Administrator
 
Posty: 1640
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test] Odsiecz nad Moorją

Postprzez Caleb Quade » 10 Sty 2016, o 15:43

Ode mnie wielkie dzięki za możliwość uczestnictwa w pierwszym teście, ukłony dla Chudego za sam pomysł i pracę którą wkładał w obliczanie każdej tury. Dzięki też dla Rafa za samą rozgrywkę. Jak sam Chudy zauważył osobiście bardziej skupiłem sie na samej mechanice bo to głownie na jej testowaniu chodziło w tej potyczce. Osobiście myślę czy nie można by trochę wzmocnić liniowców jeśli chodzi o statystyki? Bo jak widać zestrzelenie Acclamatora zajęło mi jedna turę tak jak i Rafowi zdjęcie mojego Muminka tyle samo. Związane to było co prawda z koncentracją ognia na jednym okręcie, ale tak czy inaczej wydaje mi się, że było to odrobinę zbyt dynamiczne zestrzelenie. O PE i torpedach Chudy sam już wspomniałeś. Na ten moment to chyba tyle ode mnie. Teraz tylko czekać na następne testy z większą ilością punktów do wydania na okręty ;)
Image
Image
Awatar użytkownika
Caleb Quade
Gracz
 
Posty: 338
Rejestracja: 31 Gru 2012, o 00:10
Miejscowość: Kielce

Re: [Test] Odsiecz nad Moorją

Postprzez BE3R » 10 Sty 2016, o 15:50

Dziękuję za opinię
Zestrzelenie nie poszło by tak łatwo gdyby okręty strzelały pojedyńczo a nie salwami,rozważam czy nie wprowadzić zasady mówiącej że każdy okręt strzela pojedyńczo a 6 to przebicie tarcz bez względu na siłę ognia. Wtedy nawet okręty ze słabą artylerią mogły by coś zrobić, a równoczeńsie Kapitale byłyby znacznie odporniejsze. (wzrasta też znaczenie tarcz)
Awatar użytkownika
BE3R
Administrator
 
Posty: 1640
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test] Odsiecz nad Moorją

Postprzez Rafael Rexwent » 10 Sty 2016, o 15:56

Gratulacje dla Caleba za zwycięstwo tak ogólnie. A co do okrętów to zgadzam się, że ich rola jest nieco za mała. Proponowałbym u Repów wywalić całkowicie torpedy w zamian za wzmocnienie nieco statystyk Acclamatora I i Venatora. A od siebie dodam, że ta obrona punktowa równa 6 jest ciut za mocna dla Recusantów. Ogółem Recusanty są zbyt OP. Potężna siła ognia i dziobowa i burtowa. Do tego działa dalekiego zasięgu i ogromna obrona punktowa za trzy punkty!
Przegrałem dlatego, że zlekceważyłem siłę torped i przejechałem się z tym Venatorem. Zbyt zaufałem jego tarczom. Wyciągnąłem jednak wnioski, że nawet potężny okręt sam na parę wrogich jednostek dostaje łomot, nawet jeśli te przeciwne okręty są słabsze.
Chętnie zagrałbym z Calebem jeszcze raz, ale tym razem z Consularami, Arquitensami, Marauderami, Pancernikami Lucrehulk, Tri-fighterami, Y-Wingami, Drodnotami Rendili, Carrackami i Bulwarkami (Albo Hapanami XD) :D
Ogólnie gra była przyjemna i nauczyła mnie nieco o zasadach bitew kosmicznych w Star Wars.
Image

"Nie wahaj się powiedzieć ludziom na których ci zależy o uczuciach żywionych do nich. Bo jutro może ich tam nie być." ~ Akagi

"If you do not fight now, then when will you?" ~ Type-005
Awatar użytkownika
Rafael Rexwent
Gracz
 
Posty: 287
Rejestracja: 7 Lis 2014, o 17:01

Re: [Test] Odsiecz nad Moorją

Postprzez Caleb Quade » 10 Sty 2016, o 19:58

Ja z kolei nie zgadzam się z tym, że Recusanty są zbyt mocne. Okręty są dobrze zbalansowane, poległeś po prostu na tych elementach, które wymienił już Chudy. Ja wykorzystałem mocne strony swoich jednostek, Ty przekombinowałeś. Gdybyś dążył do skrócenia dystansu, a nie kombinował bitwa potoczyła by się zdecydowanie inaczej. Zawsze trzeba wykorzystywać do maksimum silne strony tego co mamy do dyspozycji. Dużą rolę miał też wybór okrętów i myśliwców - gdybyś od razu rzucił do walki myśliwce moje myśliwce sępy padły by prawdopodobnie już w pierwszym starciu. A na krótkim dystansie i z wykorzystaniem torped Venator i Acclamator II zaorały by mnie bez dwóch zdań.
Image
Image
Awatar użytkownika
Caleb Quade
Gracz
 
Posty: 338
Rejestracja: 31 Gru 2012, o 00:10
Miejscowość: Kielce


Wróć do Bitwa flot