Content

Ogłoszenia

Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Thrak Skirata » 5 Maj 2013, o 22:56

Peter Covell napisał(a):Mandalora


Uszanuj zniszczoną planetę...
Image
Awatar użytkownika
Thrak Skirata
Gracz
 
Posty: 672
Rejestracja: 15 Cze 2011, o 18:57

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Tzim A'Utapau » 5 Maj 2013, o 23:09

Mandalora i Bilbo Bagosz. :D

Jeśli zakładamy, że polski pełni rolę basica (wspólnego, czy jak to się po polsku zwie) to rolę jakiego języka będzie pełnił angielski? I dlaczego akurat on? Może od razu zastąpmy huttese włoskim, a oficjalny urzędowy imperialny niemieckim. A co, jak szaleć to szaleć.


To chyba nie do końca tak... przynajmniej z językoznawczego i literaturoznawczego punktu widzenia. Polski nie jest odpowiednikiem Basica. Polski jest językiem narratora, który z perspektywy opowiada o wydarzeniach w galaktyce far far away i używa do tego języka polskiego (bo tak mu się podoba). Może równie dobrze używać kodu binarnego. To, że wypowiedzi w tekście są po polsku, to kwestia kodu. Gdy polski autor pisze po polsku z wtrąceniami np. łacińskimi, nikt mu tego nie ma za złe ;)

Technicznie rzecz biorąc, najlepsze językowe uzasadnienie miałoby właśnie stosowanie "fuck" jako odpowiednika huttyjskiego wulgaryzmu. Skoro lingua franca galaktyki to Basic, a język odbiorcy to polski -> polski odbiorca powinien dostać najpopularniejszy język obcy ze świata realnego jako huttyjski. Czyli właśnie angielski.

Tylko, że to kiepsko wygląda. Mniej więcej tak samo kiepsko jak wspomniany Bilbo Bagosz, choć polscy językoznawcy na ten dźwięk leją w gacie z radości. Gdy dochodzi fakt, że angielski jest językiem nie tylko znanym, ale dla nas, polskich odbiorców, wręcz częścią mody i slangu, efekt jest kiczowaty. Więc to w sumie kwestia stylu, by angielskiego unikać.

Świetnym rodzimym przykładem stopnia złożoności sytuacji jest literatura Sapka. W sadze o wiedźminie jest narracja prowadzona językiem jak najbardziej współczesnym (za wyjątkiem pewnych chwytów jak mowa pozornie zależna), a wypowiedzi bohaterów są archaizowane - a tak naprawdę tylko stylizowane na archaiczne, bo prawdziwych archaizmów nikt by nie zrozumiał. Tam dobrze widać, jak fajnie można robić czytelnika w uja, by miał wrażenie, że jest na szlacheckiej gawędzie.

- Sprawa się jeszcze bardziej komplikuje w światach fikcyjnych, bo są tam sztuczne języki. "Fuck" obok "schutta" daje ogromne pole manewru zabiegów stylistycznych. Dlatego fantastyka jest zajebista jako literatura.
- W sumie mowa cały czas o wypowiedziach bohaterów. Nie uwzględniliśmy narracji, która rządzi się jeszcze innymi prawami...

Eee... wychodziłoby, że każde stanowisko da się uargumentować. To chyba kwestia indywidualnej poetyki. Choć ja też nie czerpię przyjemności z czytania tekstu z naleciałościami angielskimi (to w końcu słowo pisane i jakoś wyglądać musi), nie umiałbym się zaprzeć inaczej, niż "nie podoba mi się taki styl". Chociaż może i tyle wystarczy. Estetyka niby jest najważniejsza w tym, co robimy :P

Darujcie wywód. Skrzywienie względem pasji ;)

PS: dla mnie X-skrzydłowiec nie brzmi źle.
Image

Postacie archiwalne:
Image
Image
Tau z Lakonów - stoczniowiec, infant Fondoru
Sate Nova (ERG 1212) - imperialny gwardzista
Asa-Lung - zmiennokształtny
Korjak z Malastare - Feeorin, windykator Czarnego Słońca
Awatar użytkownika
Tzim A'Utapau
Gracz
 
Posty: 1585
Rejestracja: 4 Lis 2010, o 20:34

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Mistrz Ind'yk » 5 Maj 2013, o 23:49

Mandalora i Bilbo Bagosz.


Zjebałeś, Bilbo Bagosz idzie razem z Wolanami 8-) .

A tak poza tym, to zgadzam się z Tau, można przyjąć wiele perspektyw i jeszcze więcej rzucić argumentów, ale jak jest Mandalora i tak dalej, to mi się tendencja podoba, X-skrzydłowiec w końcu jedzie w tym samym worku :D .
Awatar użytkownika
Mistrz Ind'yk
Gracz
 
Posty: 1735
Rejestracja: 21 Cze 2011, o 12:42

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Shas » 6 Maj 2013, o 00:06

No tak panowie ale jak ktoś mi zacznie pisać zamiast TIE Interceptor, TIE Przechwytywacz albo zamiast TIE Defender, TIE Obrońca to zabije śmiechem.

Nie walmy w taką czystą językową Mgławicę bo to wie wyjdzie, nie opieramy się przecie na uniwersum spisanym w naszym języku a jedynie zazwyczaj z marnym skutkiem tłumaczonym z języka angielskiego. Są nazwy czy słowa których mimo szczerych i zboczonych chęci nie przerobisz na nasz by miało ręce i nogi.

Osobiście wolę język angielski w większości form ale byśmy tu się nie otarli o drastyczne ruchy. O ile ktoś zna młotka to tam występują jako główne narzędzie mordu Adeptus Astartes boltery, broń miła i nieskomplikowana w mowie. Jednak nie jest to polskie słowo a więc pewien masochistyczny fanatyk spolszczania postanowił to przetłumaczyć na kusznitor. No bo to ma przecie sens nie ? Bolter to broń która powinna strzelać Boltami czyli po naszemu może być bełtami a skoro strzela bełtami jak kusza to musi być kusznitorem.

Ja bym nie pchał się w puryzm językowy a zostawił punkt o poprawnej gramatycznie i stylistycznie pisowni. Bo to że ktoś zapuści sovieta albo jankesa w poście może być przegięte lekko ale jak walnie po huttese to chyba nadal trzyma się uniwersum w znacznym stopniu. Bo jeśli postać na usługach karteli potrafi od czasu do czasu machnąć słowo lub zdanie w ich języku to jest uwarunkowane fabularnie. Tak samo jak Mandalorianie zwracają się do siebie używając sformułowań z mando.

No i Pietia jak już chcesz mieć Mandalora zamiast Mandalore to trzeba też pisać Koruskant zamiast Coruscant. :P
I know what dude I am I'm the dude playin' a dude disguised as another dude.
Shas
New One
 
Posty: 477
Rejestracja: 7 Mar 2010, o 19:29

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Peter Covell » 6 Maj 2013, o 00:12

Nie bawimy się w puryzm językowy. Fakt, po rozmowach na czacie można było odnieść inne wrażenie, zwłaszcza gdy czyta się "groźnie brzmiący zapis o języku polskim", ale na dobrą sprawę nic się nie zmienia. Tyle tylko, że gracze nie będą rzucali bezsensownie angielskimi nazwami mając piękny polski odpowiednik.

No i Pietia jak już chcesz mieć Mandalora zamiast Mandalore to trzeba też pisać Koruskant zamiast Coruscant. :P

Niekoniecznie. Jeśli używam Korelia, nie Corellia jest to równoznaczne z tym, że muszę pisać Kaszyk?
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Gracz
 
Posty: 4202
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Shas » 6 Maj 2013, o 00:35

Peter Covell napisał(a):Niekoniecznie. Jeśli używam Korelia, nie Corellia jest to równoznaczne z tym, że muszę pisać Kaszyk?

Jak raz piszesz "shit" to nie zmieniasz w drugim zdaniu tego na "gówno". ;)
Konsekwencja używania Pietia, albo spolszczasz nazwy wszystkiego albo trzymasz się zapisów oryginalnych. Sam stwierdziłeś że wstawianie słów w sovieckim czy jankeskim cię irytuje, to dokładnie to samo. ;)
I know what dude I am I'm the dude playin' a dude disguised as another dude.
Shas
New One
 
Posty: 477
Rejestracja: 7 Mar 2010, o 19:29

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Tzim A'Utapau » 6 Maj 2013, o 00:50

No tak panowie ale jak ktoś mi zacznie pisać zamiast TIE Interceptor, TIE Przechwytywacz albo zamiast TIE Defender, TIE Obrońca to zabije śmiechem.


A słyszeliście kiedyś o tłumaczeniu dynamicznym? ;)

TIE przechwytujący nie brzmi dla mnie źle.

Co nie zmienia faktu, że chyba nikt ani razu nie napisał o wymogu tłumaczeń. I jak to mamy w zwyczaju, dywagujemy nad nieistniejącym problemem. Przynajmniej jest ciekawie :D

Nie walmy w taką czystą językową Mgławicę bo to wie wyjdzie, nie opieramy się przecie na uniwersum spisanym w naszym języku a jedynie zazwyczaj z marnym skutkiem tłumaczonym z języka angielskiego. Są nazwy czy słowa których mimo szczerych i zboczonych chęci nie przerobisz na nasz by miało ręce i nogi.


No, wielu teoretyków przekładu by się nie zgodziło. Inni z kolei uważają, że jakiekolwiek tłumaczenia nie mają sensu i ŻADNE tłumaczenie nigdy nie odda sensu oryginału. Ja byłbym skłonny stwierdzić, że to nie tyle kwestia niemożności, co nakładów pracy. Bez przesady, SW nie korzysta z zaawansowanych neologizmów, tylko kiczowatych nazw pseudowłasnych. To nie wina tłumacza, że nazwy są ujowe, tylko ich autorów ;)

Bolter to broń która powinna strzelać Boltami czyli po naszemu może być bełtami a skoro strzela bełtami jak kusza to musi być kusznitorem.


1. Tłumacz popełnił zasadniczy błąd, wychodząc z założenia, że bełt to wyłącznie pocisk do kuszy. Gdyby zbadał etymologię i historię leksemu, wiedziałby że w staropolszczyźnie bełt znaczył coś innego niż obecnie. Ponieważ jednak badanie każdego bez wyjątku słowa byłoby bardziej czasochłonne niż pisanie książki, zapewne sobie odpuścił. Nie wina procesu tłumacza, że tłumacz był niekompetentny. Ocenianie zjawiska w ten sposób wydaje się nieco nieuczciwe. Na każdy taki przykład można przecież wskazać doskonałe, wręcz genialne tłumaczenia chociażby z poezji.

albo

2. Miał ku temu uzasadnienie i wyśmiewanie tego tłumaczenia wynika z braku wiedzy, jakie to uzasadnienie, czyli po prostu z braku kompetencji równych tłumaczowi. Choć akurat w tym przypadku sądzę, że bardziej prawdopodobna jest opcja 1. Fantastyki z reguły nie biorą na warsztat tłumacze specjaliści, tylko ci z nieco niższej półki.

Konsekwencja używania Pietia, albo spolszczasz nazwy wszystkiego albo trzymasz się zapisów oryginalnych. Sam stwierdziłeś że wstawianie słów w sovieckim czy jankeskim cię irytuje, to dokładnie to samo.


No to gdzie tu konsekwencja? Żeby było konsekwentnie, musimy wszystko pisać po angielsku ;)

*******

Reasumując,

wyśmiewanie tłumaczeń mierzi mnie jeszcze bardziej, niż ich brak, bo wynika głównie z braku dobrania dobrego tłumaczenia do słowa oryginalnego. Ponieważ jednak nie jesteśmy tłumaczami literatury pięknej, ze zwykłego zdrowego rozsądku chyba każdy postawi na pragmatyzm. Inna sprawa, że ja chętnie przeczytam próby autorów postów, jeśli się na własne tłumaczenia zdecydują. Zawsze to jakieś urozmaicenie w tym zangielszczonym społeczeństwie ;)

Zjebałeś, Bilbo Bagosz idzie razem z Wolanami


Zawsze wolałem: Fremeni.
Image

Postacie archiwalne:
Image
Image
Tau z Lakonów - stoczniowiec, infant Fondoru
Sate Nova (ERG 1212) - imperialny gwardzista
Asa-Lung - zmiennokształtny
Korjak z Malastare - Feeorin, windykator Czarnego Słońca
Awatar użytkownika
Tzim A'Utapau
Gracz
 
Posty: 1585
Rejestracja: 4 Lis 2010, o 20:34

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Shas » 6 Maj 2013, o 01:00

Tau Altair Lakon napisał(a):1. Tłumacz popełnił zasadniczy błąd, wychodząc z założenia, że bełt to wyłącznie pocisk do kuszy. Gdyby zbadał etymologię i historię leksemu, wiedziałby że w staropolszczyźnie bełt znaczył coś innego niż obecnie. Ponieważ jednak badanie każdego bez wyjątku słowa byłoby bardziej czasochłonne niż pisanie książki, zapewne sobie odpuścił. Nie wina procesu tłumacza, że tłumacz był niekompetentny. Ocenianie zjawiska w ten sposób wydaje się nieco nieuczciwe. Na każdy taki przykład można przecież wskazać doskonałe, wręcz genialne tłumaczenia chociażby z poezji

Tłumacz popełnił dwa zasadnicze błędy, po pierwsze nie jest ani nie był tłumaczem a jedynie człowiekiem z obsesją spolszczania wszystkiego na co trafił. Co oczywiście potrafi zniszczyć każdy fikcyjny 'vers oparty na równie fikcyjnych określeniach. Drugim jego błędem było założenie że skoro broń nosi nazwę własną Bolter wywodzącą się od Bolt Gun to musi strzelać boltami. Boltery strzelają kolokwialnie ujmując mini rakietami zazwyczaj z zapalnikami reagującymi na masę. Czyli "logiczna" ścieżka rozumowania oparła się na błędnych założeniach początkowych. Jednak próba za wszelką cenę spolszczenia tej nazwy co by nie powiedzieć własnej zakończyła się potworkiem językowym który nie ma nic wspólnego z pierwowzorem.
I know what dude I am I'm the dude playin' a dude disguised as another dude.
Shas
New One
 
Posty: 477
Rejestracja: 7 Mar 2010, o 19:29

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Oto'reekh » 6 Maj 2013, o 11:14

Chyba polecieliśmy trochę offtopowo, przepraszam, zeszliśmy z tematu. Nie będziemy spolszczać każdej planety na własną rękę, bo to bez sensu, ale Korelia i Mandalora zostały użyte po Polsku bo tak widnieją w polskich źródłach.

Spolszczanie nazw własnych maszyn wojskowych wydaje się dosyć głupie. Mogę się pogodzić z tłumaczeniem "Black Sun" tak samo jak z tłumaczeniem Czerwonych Khmerów, jest to zabieg raczej naturalny, ale tłumaczenie nazw własnych sprzętu wojskowego to coś z czym się nigdy nie spotkałem. Przejdą jeszcze "Pantery" i "Tygrysy" bo to są nazwy pochodzące od normalnych słów, ale kto widział tłumaczenie "Stratotanker", nawet głupie F-16 jest pisane Fighting Falcon, używa się kolokwialnie jastrzębia, ale tylko kolokwialnie. Tłumaczenie TIE Defendera na PSJ Obrońca to jak tłumaczenie Douglasa A-1 Skyridera na A-1 Jeźdźca Nieba. Niby można tylko po co? Nikt tego nie stosuje, pomijając zupełnie teoretyczny bełkot literaturowy. Utrudnia to identyfikacje sprzętu w innych językach, tak jakby NATO określało ten samolot na języki wszystkich uczestników. Jedyne przekłady tłumaczeniowe na większą skale to kod NATO-wski nazywający wszystkie sowieckie maszyny, ale biorąc pod uwagę zimną wojnę i brak dostępu do oryginalnych, trudność ich użycia, plus systematyzacje nazw, aby od razu było wiadomo jakiej klasy jest sprzęt, był to raczej dość osobliwy wyjątek.

BTW W Polsce i europie wszyscy też jeżdżą "Mondeo", a nie "Światem".
Image
Image
GG: 447116
Awatar użytkownika
Oto'reekh
Gracz
 
Posty: 2705
Rejestracja: 3 Gru 2008, o 15:40

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Jack Welles » 6 Maj 2013, o 11:42

Sokół Milenium FTW!!!
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
Jack Welles
Gracz
 
Posty: 2520
Rejestracja: 31 Gru 2008, o 21:04
Miejscowość: Olsztyn

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Tzim A'Utapau » 6 Maj 2013, o 12:07

Utrudnia to identyfikacje sprzętu w innych językach, tak jakby NATO określało ten samolot na języki wszystkich uczestników.


Sprzęt wojskowy ze świata realnego podchodzi pod tłumaczenia specjalistyczne, które zakładają właśnie unifikację nazw w celu uniknięcia jakichkolwiek nieporozumień. SW, jako dzieło fikcyjne, podchodzi pod tłumaczenia beletrystyczne. Zupełnie inne sprawy. Teksty specjalistyczne zakładają, że lepiej nie tłumaczyć niemal żadnych nazw własnych. Teksty beletrystyczne odwrotnie: ogólnie każą tłumaczyć wszystkie nazwy własne i tylko wskazują wyjątki, takie jak zbyt dalekie odejście od oryginału, brak zasad słowotwórczych oddających mechanizm oryginału, nazwy marek i znaków towarowych (niektóre się tłumaczy). Autor ma prawo przetłumaczyć wszystko, dosłownie wszystko, bo tak działa język. Rozliczany jest tylko z funkcji estetycznej. ;)

Tłumaczenie TIE Defendera na PSJ Obrońca to jak tłumaczenie Douglasa A-1 Skyridera na A-1 Jeźdźca Nieba. Niby można tylko po co?


1. By uniknąć nagromadzenia słów z języków obcych w tekście pisanym w języku polskim. Właśnie po to się w ogóle tłumaczy nazwy własne. Czasami tylko tłumacz nie daje sobie siana tam, gdzie powinien. Mnie w ogóle PSJ Obrońca nie przeszkadza i nie dziwi. Ale faktycznie jestem przyzwyczajony do TIE i tylko takich nazw używam. Głównie dlatego, że nie wszystkie nazwy oryginalne mogą równie łatwo znaleźć odpowiednik i doszłoby do niekonsekwencji, jak wskazał Shas.

2. By jak najlepiej oddać w tekście docelowym sens treści tekstu oryginalnego. TIE Defender to po prostu skrótowiec + leksem angielski (żeby było zabawniej, prosto z łaciny). Z językowego punktu widzenia nie ma żadnego przeciwwskazania, by to przetłumaczyć. PSJ Obrońca doskonale oddaje to, co słyszą anglojęzyczni w oryginale.

Przeciwwskazania są inne: przyzwyczajenie, swoista historia uzusu, wreszcie skrzywienie współczesnych odbiorców, którzy uważają, że angielski "brzmi tak jakby profesjonalniej". Ludzie wychodzą z założenia, że jak coś jest zrozumiałe, to wystarczy. Tak, w tekstach użytkowych. Teksty fabularne nie są tekstami użytkowymi ;)

BTW W Polsce i europie wszyscy też jeżdżą "Mondeo", a nie "Światem".


A fakt, to nam gdzieś umknęło. Nazwę TIE można traktować jako nazwę marki, wówczas w ogóle nie wymaga tłumaczenia. Chyba taki argument najbardziej się mi podoba. Przynajmniej mam sensowne uzasadnienie, czemu łamię zasady własnego języka.


***

Polacy cierpią, bo angielski to język łopatologiczny i ma zrypane słowotwórstwo. Amerykańce nawymyślają tandetnych nazw, a potem Słowianie mają problem. Jedyne pocieszenie, to że oni z naszą fantastyką radzą sobie jeszcze gorzej :twisted:
Image

Postacie archiwalne:
Image
Image
Tau z Lakonów - stoczniowiec, infant Fondoru
Sate Nova (ERG 1212) - imperialny gwardzista
Asa-Lung - zmiennokształtny
Korjak z Malastare - Feeorin, windykator Czarnego Słońca
Awatar użytkownika
Tzim A'Utapau
Gracz
 
Posty: 1585
Rejestracja: 4 Lis 2010, o 20:34

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Peter Covell » 7 Maj 2013, o 02:36

Rejestrując się na forum jako nicka użyj imienia i nazwiska lub pseudonimu Twojej pierwszej postaci oraz upewnij się, że podałeś prawidłowy i aktualny adres email.
Nie lubimy Zenków12 i mAdZiNeK69, zaś Cztery_palce_w_umywalce niech zostaną tam, gdzie są. Twój nick jest jednocześnie mianem Twojej pierwszej postaci i, jeśli nie rozumiesz dlaczego się przy tym upieramy, nie próbuj, lecz po prostu to zaakceptuj. Jeśli Twoja postać zginie, możesz zmienić nick po stworzeniu kolejnej, jednak nie jest to wskazane, bowiem może wprowadzić innych graczy w dezorientację. Wpisywanie losowego ciągu znaków zamiast adresu email nie jest najmądrzejszym posunięciem - przekonasz się o tym, gdy kiedyś zapomnisz hasła i będziesz chciał je zresetować. O takich błahostkach jak możliwość otrzymywania maila z powiadomieniem o poście w obserwowanym temacie czy nadejściu Prywatnej Wiadomości, nie będę wspominał. Jeśli Ty nie udostępnisz komuś swojego adresu email, my tego nie zrobimy, więc nie musisz obawiać się o swoją prywatność.
Jedna osoba może posiadać na forum tylko jedno konto użytkownika.

Regulamin forum


Przed stworzeniem postaci zapoznaj się z tłem fabularnym oraz wzorem Karty Postaci i instrukcją jej tworzenia.
Fabuła Mgławicy Mocy różni się od tego, co możesz znać z Expanded Universe, więc jeśli nie przeczytasz opisu historii "naszej" galaktyki, najpewniej w Karcie Postaci będzie dużo błędów dyskwalifikujących ją w procesie akceptacji. Chcąc uczynić proces ten jeszcze bardziej bezbolesnym, zapoznaj się z szczegółowymi zasadami tworzenia KP, które zostały ujęte w osobnym artykule. W dziale Biblioteka na Holonecie znajdują się też teksty mogące przydać się zarówno w czasie samej gry, jak i przy opisywaniu bohatera.

Kalendarium 27-69 ABY
Wzór Karty Postaci
Tworzenie Karty Postaci


Wzór Karty Statku


Mgławica Mocy jest polskim PBFem, używaj więc języka polskiego.
Twoja postać nie może krzyknąć "I will crush you!", bez względu na to, jak fajnie to według Ciebie brzmi. Twoja postać powie "Zmiażdżę cię", tak samo jak użyje swojsko brzmiącego przekleństwa "cholera", zamiast "damn it" czy "shit". Wyjątkiem od tej zasady są, nieposiadające polskich odpowiedników (lub szeroko używanych polskich odpowiedników), nazwy własne takie jak: X-Wing, Executor, Twi'lek, Jedi itp. oraz zwroty w jednym z fikcyjnych języków świata Gwiezdnych Wojen. Tych drugich staraj się jednak nie nadużywać, bo nie każdy ma ochotę przeglądać internetowe słowniki huttese. Wystarczy, że na końcu zdania dodasz np. "powiedział po mandaloriańsku", zamiast rzeczywiście pisać w tym języku.
Używanie języka polskiego oznacza jego poprawne używanie. Nie obchodzi nas czy masz dysgrafię, dyslekcję czy zwyczajne dysmózgowie - tłumaczenie błędów ortograficznych papierkiem od psychologa (czy ktokolwiek wystawia te zaświadczenia) najprawdopodobniej spotka się ze stałym banem Twojego konta. Słowo pisane pełni dość istotną funkcję na PBFach, a my nie mamy zamiaru oglądać kwiatków typu "wogle" czy "ktury". Jeśli masz dostęp do internetu, masz też dostęp do słowników ortograficznych. Korzystaj z nich.

Posty fabularne pisz w czasie przeszłym i trzeciej osobie.
Bez względu na to, do czego możesz być przyzwyczajonym, posty fabularne na Mgławicy Mocy pisać będziesz w czasie przeszłym i trzeciej osobie. To nie Ty strzelasz do tego Rodianina z paskudnym pyskiem, ale wykreowana przez Ciebie postać. Oprócz tego, wypowiedzi postaci pisz w nowej linii i rozpoczynając myślnikiem, nie oznaczaj ich kursywą, pogrubieniem, kolorem innym niż domyślny, serduszkami i innymi udziwniaczami. Jeśli nie wiesz o co nam chodzi, otwórz np. "Ogniem i mieczem" i zerknij jak tam pisane są dialogi. Widzisz? Sienkiewicz nie używa pogrubienia dla zaznaczenia, że dane zostało wypowiedziane przez jednego z bohaterów.

Pisz posty, a nie smsy.
Nie chcemy wprowadzać "minimalnej długości posta fabularnego", ponieważ uważamy, że w szczególnym przypadkach post zawierający jedno słowo ma mocniejszy przekaz niż litania na dwadzieścia tysięcy znaków. Mimo wszystko, pamiętaj że Mgławica Mocy jest fabularną grą forumową, a nie smsową, więc postaraj się nie ograniczać swoich wiadomości do dwóch czy czterech linijek tekstu złożonego z trzech zdań prostych. Użyj wyobraźni i wczuj się w postać, zamiast jedynie sucho upisywać jej czynności.

Używaj wyobraźni, ale nawet na moment nie zapominaj o Mistrzu Gry.
Mistrz Gry na Mgławicy Mocy pełni bardzo ważną rolę - opisuje on świat przedstawiony, otoczenie w jakim znalazł się Twój bohater, a na podstawie postów graczy, Kart Postaci i aktualnej sytuacji określa rozwój wydarzeń w queście. Oznacza to mniej więcej tyle, że jeśli napisał on, że leje jak z cebra, Twoja postać najpewniej jest przemoczona do suchej nitki, a gdy stwierdził że znaleziona skrzynia jest pusta, Twój dzielny awanturnik nie może wyciągnąć z niej "ukrytego miecza świetlnego". W czasie rozmowy z Bohaterem Niezależnym to Mistrz Gry decyduje czy zgodzi się on dołączyć do Twojej drużyny lub udzielić wartościowych informacji - nie gracz. Jeśli zbyt mocno będziesz ingerował w zadania Mistrza Gry, Twój bohater najpewniej zostanie trafiony meteorytem. Pech.

Rozgrywka na Mgławicy Mocy


Przestrzegaj netykiety.
Pragniemy, by rozgrwyka na Mgławicy Mocy była przyjemną zabawą, zaś samo forum wirtualnym miejscem, gdzie można miło spędzić czas bez konieczności użerania się z irytującymi współgraczami. W kontaktach z innymi użytkownikami forum pamiętaj o tym, że - podobnie jak Ty - mogą mieć swoje własne poglądy na pewne sprawy i różnica zdań nie jest powodem do kłótni, ani tym bardziej wzajemnego obrzucania się wyzwiskami. Nie staraj się też nikogo na siłę przekonywać, że to Twoje spojrzenie na problem jest jedynym prawidłowym, a wszyscy pozostali się mylą, bo najpewniej prowadzić do będzie albo do kłótni - albo do jałowej dyskusji, którą reszta użytkowników nie będzie zainteresowana. Choć administracja nie ma w zwyczaju wstawiać ostrzeżeń za przeklinanie, staraj się też nie nadużywać wulgaryzmów w swoich wypowiedziach, a jeśli już chcesz ich użyć, na Boga, nie "gwiazdkuj" ich. Jeśli uważasz, że między "kur***" i "kurwa" jest jakaś różnica, zwyczajnie nie dorosłeś do używania przekleństw. Za "gwiazdkowanie" wstawiamy bany.

Więcej o netykiecie


Jeśli masz wątpliwości, pytaj.
Członkowie Ekipy Forum: Administracja oraz Mistrzowie Gry pełnią swoje funkcje nie tylko po to, żeby mieć fajny kolorek nicka. Jeśli masz wątpliwości, problem lub czegoś nie rozumiesz, zadaj pytanie poprzez napisanie posta w odpowiednim temacie lub wysłanie Prywatnej Wiadomości do jednego z nas. Choć bardzo chętnie odpowiemy, nie jesteśmy dostępni 24h/7d, więc bądź cierpliwy - wysłanie pięciu wiadomości pod rząd nic nie przyspieszy (może oprócz czasu oczekiwania na bana). Zanim zadasz pytanie, sprawdź czy na forum lub Holonecie nie ma już rozwiązania Twojego problemu: przejrzyj jeszcze raz powitalną wiadomość, jaką otrzymałeś po rejestracji, przeczytaj dokładnie Zasady Gry i zamieszczone tu linki, a na końcu użyj opcji "szukaj". Jeśli nadal nie znalazłeś tego, co potrzebujesz, napisz - ale nie wcześniej.
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Gracz
 
Posty: 4202
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Peter Covell » 7 Maj 2013, o 02:36

Ogólne
1. Mgławica Mocy to fanowskie forum PBF stworzone przez fanów, dla fanów, przeznaczone wyłącznie do celów rozrywkowych i nie odnosi ono żadnych korzyści majątkowych. "Star Wars", logo "Star Wars", wszelkie nazwy, zdjęcia, muzyka, a także każdy inny podmiot z tym związany, są zastrzeżonymi znakami handlowymi oraz/lub własnością Lucasfilm Ltd. lub ich prawowitych właścicieli.
2. Osobami odpowiedzialnymi za forum i jego prawidłowe funkjconowanie są administratorzy oraz junior administratorzy. Mają oni uprawnienia do karania użytkowników łamiących regulamin forum, nieprzestrzegających zasad rozgrywki lub łamiących obowiązujące w Polsce prawo za pośrednictwem Mgławicy Mocy.
3. Mistrzowie Gry to użytkownicy uprawnieni przez Administrację do prowadzenia gry fabularnej pozostałym graczom. Oprócz tego, dysponują oni podstawowymi uprawnieniami moderatora i również mogą przyznać użytkownikowi tzw. ostrzeżenie. (więcej o MG: Rozgrywka na Mgławicy Mocy)
4. Podstawową karą nadawaną przez Administrację lub Moderatorów jest trzydziestodniowe ostrzeżenie, zaś cztery aktywne ostrzeżenia oznaczają automatyczną blokadę dostępu do konta, czyli tzw. bana.
5. Użytkownik łamiący regulamin forum lub zasady rozgrywki może otrzymać bana (czasowego lub stałego) pomimo braku wcześniejszych ostrzeżeń. Nieprzestrzeganie ogólnie przyjętych zasad netykiety również może być przyczyną ostrzeżenia lub bana.
6. Pisząc na forum, Użytkownik wyraża zgodę na zachowanie treści postów w niezmienionej formie nawet po zakończeniu przez niego gry, usunięciu konta lub zablokowaniu do niego dostępu oraz wykorzystanie ich
7. Rejestrując się i korzystając z forum, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się i akceptuje regulamin forum oraz zasady gry.
8. Zarówno regulamin forum, jak i zasady gry mogą ulec zmianie. W takim wypadku o modyfikacjach Użytkownicy zostaną powiadomieni odpowiednim ogłoszeniem. Korzystanie z forum po wprowadzeniu takich zmian oznacza zapoznanie się z nimi i ich akceptację.

Konto Użytkownika
1. Każdy Użytkownik ma prawo do posiadania tylko jednego konta.
2. Nazwa konta (login) musi pokrywać się z mianem pierwszej postaci stworzonej przez Gracza (więcej: Tworzenie Karty Postaci).
3. Podczas rejestracji należy podać aktualny adres email, do którego Użytkownik posiada dostęp oraz wypełnić wszystkie wymagane pola.
4. Avatar Użytkownika służy graficznemu przedstawieniu jego postaci i musi być zgodny z szablonem używanym na Mgławicy Mocy. Administracja zapewnia sobie prawo do usunięcia lub modyfikacji avatarów niespełniających tego warunku. Jeśli Gracz nie potrafi sam stworzyć avatara według szablonu, może zgłosić się do Administracji z prośbą o jego wykonanie. Do tego czasu możliwe jest korzystanie z wizerunku postaci niespełniającego graficznych norm przyjętych na Mgławicy Mocy.
5. Gracz ma obowiązek wstawienia w podpisie linku do, znajdującego się Bazie Danych, tematu z zaakceptowaną Kartą Postaci. Zwykły link tekstowy może być zastąpiony przez userbar zgodny ze stworzonym przez Administrację szablonem.
6. Oprócz linków do Karty Postaci, w podpisie może znaleźć się numer komunikatora lub inna krótka notka informująca o preferowanym sposobie komunikacji z Użytkownikiem. W miejscu tym nie powinno znajdować się nic więcej, zaś Administracja ma prawo zedytować podpis zbyt długi lub zawierający wszelkie inne treści.
7. O zmianach avatara lub podpisu Użytkownika dokonanych przez Administrację, Gracz powinien zostać poinformowany.

Tematy fabularne
1. Tematami fabularnymi nazywane są tematy znajdujące się w części forum służącej do gry. Służą one opisywaniu przygód i wydarzeń, w jakich biorą udział postaci Graczy.
2. Zasady rządzące grą fabularną opisane zostały w: "Rozgrywka na Mgławicy Mocy".
3. Posty "niefabularne", a więc niebędące częścią gry uznawane będą za tzw. offtopic.

Tematy niefabularne
1. Tematami niefabularnymi nazywane są tematy znajdujące się w częściach forum niesłużącym bezpośrednio do gry - działy poświęcone działaniu Mgławicy Mocy, dyskusjom między użytkownikami forum, Punkt Nowoprzybyłych, Sesje Pozamgławicowe, Opowieści z Mgławicy Mocy, Hyde Park itp.
2. Nowy temat powinien mieć nazwę, która jasno określa poruszany problem i znajdować się w odpowiednim dla niego dziale (kategorii), zaś tematy wielowątkowe, w których poruszone problemy nie są ze sobą ściśle powiązane mogą zostać skasowane przez uprawnione do tego osoby.
3. Zabronione jest pisanie postów nie na temat, czyli wprowadzanie w wątki tzw. offtopu. Jeśli nie ma tematu, do którego pasowałby dany post należy założyć taki w odpowiednim dziale.
4. W Internecie pisanie WIELKIMI LITERAMI najczęściej rozumiane jest jako krzyk, a co za tym idzie, zabrania się pisania nazw tematów wyłącznie wielkimi literami (nie dotyczy ogłoszeń administracji).
5. Zabrania się stosowania przesadnego wulgaryzmu, chamstwa oraz obrażania osób trzecich, szczególnie pozostałych użytkowników forum.
6. Wszelkie konflikty należy rozwiązywać prywatnie, poprzez Prywatne Wiadomości, e-mail, bądź komunikatory internetowe.
7. Zamieszczanie materiałów niezgodnych z prawem, powiązanych z pornografią, nazizmem, rasizmem, nawiązujących do przemocy itp. będzie surowo karane.
8. Posty, których napisanie miało na celu tylko zwiększenie ich ilości w statystykach użytkownika lub takie, których treść się powtarza - użytkownik pisze po raz kolejny swoje zdanie, zmieniając tylko formę wypowiedzi mogą być traktowane jako offtopic.
9. Zalewanie tematów dużą ilością postów, „jeden za drugim”, czyli tzw. floodowanie jest zabronione. Jeśli po wysłaniu postu użytkownik zdecyduje się coś dopisać powinien użyć opcji „Edytuj”.

Mini-Chat (shoutbox)
1. Dostęp do shoutboxa użytkownik uzyskuje w chwili akceptacji jego pierwszej Karty Postaci.
2. Na shoutboxie również obowiązują powszechnie przyjęte zasady netykiety, zakaz zamieszczania treści niezgodnych z prawem.
3. Administracja ma prawo zablokować Użytkownikowi dostęp do shotboxa lub uniemożliwić mu wysyłanie wiadomości na nim.
4. Tak naprawdę, shoutbox to jeden wielki śmietnik służący wrzucaniu linków do obrazków różowych jednorożców i trzeba się postarać, żeby dostać ostrzeżenie udzielając się na czacie.
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Gracz
 
Posty: 4202
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Peter Covell » 7 Maj 2013, o 02:37

Wzór Karty Postaci

Kod: Zaznacz wszystko
[b]1. Nazwa postaci: [/b]

[b]2. Rasa: [/b]

[b]3. Profesja: [/b]

[b]4. Data urodzenia: [/b]

[b]5. Usposobienie: [/b]

[b]6. Wygląd: [/b]

[b]7. Umiejętności: [/b]

[b]8. Ekwipunek: [/b]

[b]9. Posiadany dobytek/majątek:[/b]

[b]10. Historia:[/b]


TWORZENIE KP
Uwagi ogólne
Władanie Mocą
Jedną z najważniejszych (i jednocześnie najczęściej ignorowanych przez Graczy) zasad jest zakaz tworzenia postaci władających Mocą. Bez względu na to, jak często byśmy o tym nie wspominali, zawsze znajdzie się ktoś liczący na to, że w jego przypadku zrobimy wyjątek i pozwolimy rozpocząc grę postacią Rycerza Jedi. Twoja postać będzie mogła odkryć tajniki korzystania z Mocy w czasie gry fabularnej, jednak Mistrzowie Gry będą wymagali od Ciebie czegoś więcej niż deklaracji w stylu "chcę, żeby mój bohater został Sithem" - pamiętaj, że zarówno Bractwo Sithów, jak i Zakon Jedi przestały istnieć ponad czterdzieści lat temu, zaś ich członkowie kojarzą się bardziej z mitami i legendami niż prawdziwymi postaciami.
To jest moment, w którym powiesz, że Jedi i Sithowie to nie wszystko, a Moc nie ogranicza się do sztuczek umysłowych i przesuwania przedmiotów myślą. Owszem, w uniwersum Gwiezdnych Wojen bez większego problemu można znaleźć rasy, których przedstawiciele korzystali z tej tajemniczej siły często nie wiedząc, że to robią - bo każdy z nich to potrafił. Najprostszym przykładem są Miraluka, którzy - nie mając oczu - otoczenie postrzegali za pomocą tzw. Wzroku Mocy. Uniemożliwienie im korzystania z tej specyficznej zdolności byłoby ruchem pozbawionym sensu, więc zarówno to, jak i inne przykłady podobnego użytkowania Mocy traktowane będą jako wyjątki. Z drugiej jednak strony, niektóre "rasowe" umiejętności są wyuoczone i nie dotyczą każdego przedstawiciela danego gatunku, prez co bardziej przypominają człowieka i skakanie wzwyż na wysokość dwudziestu metrów. Jeśli masz wątpliwości czy zdolności posiadane przez Twojego bohatera zostaną zaakceptowane, nie bój się zapytać zanim zaczniesz pisać Kartę Postaci.

Pomysł na postać
Wbrew pozorom oryginalną postacią nie jest eksperyment genetyczny, hybryda kipiąca midichlorianami, łącząca w sobie zalety kilku ras czy zahibernowany klon Jango Fetta sprzed stu lat. Tak naprawdę, to są dziwne postaci świadczące raczej o braku kreatywności u Gracza niż jego niesamowitej wyobraźni. Naprawdę, tacy super-niewiarygodnie-niepowtarzalni bohaterowie są najczęściej zlepkiem schematów wytartych jak stare jeansy i powtarzają się na Mgławicy Mocy średnio raz na pół roku, zawsze wychodząc spod pióra innego użytkownika. Chcąc stworzyć ciekawą postać, zamiast czynić ją wynikiem tajnego eksperymentu genetycznego sprzymierzonych sił Jawów i Tuskenów, daj jej specyficzny tik nerwowy lub uzależnij ją od soku pomidorowego. Niech nienawidzi zielonookich blondynek, Twi'lekanek z tatuażem na prawej nodze albo rozdaje dzieciom lizaki po każdym, dokonanym przez nią, morderstwie.
Mówiąc krótko: nie udziwniaj swojej postaci, by jej historię uczynić ciekawą. Rozejrzyj się wokół, zastanów ilu znasz ludzi, których możesz nazwać ciekawymi czy oryginalnymi i pomyśl dlaczego. Widzisz? Żaden z nich nie jest hybrydą człowieka i kalarepy.

Wypełnianie Karty Postaci
Nazwa Postaci
Miano - imię, nazwisko lub pseudonim Twojego bohatera. Jeśli to Twoja pierwsza postać na Mgławicy Mocy, musi być takie samo, jak brzmi Twój nick. Nazywając swoją postać, pamiętaj o tym, że wśród niektórych ras czy kultur obowiązują pewne określone zasady dotyczące nadawania imion. Przykładowo, Wookiee nie będzie posługiwał się nazwiskiem, zaś Gand - jeśli na to nie zasłużył - nie będzie imienia używał w ogóle. Ponieważ nie można grać postaciami kanonicznymi, Twój bohater nie może też nosić ich miana - Anakinom Skywalkerom, Obi-Wanom Kenobim czy Owenom Larsom dziękujemy.

Rasa
Wybór rasy Twojego bohatera jest jedną z najważniejszych decyzji, jakie musisz podjąć przy jego tworzeniu. Generalnie, nie ograniczamy Graczy do ras dostępnych w podręcznikach Star Wars RPG, ale niektóre rasy mogą być niedostępne - dobrym przykładem są Yuuzhan Vongowie, którzy - według fabuły Mgławicy Mocy - nigdy nie zdołali podbić galaktyki, a wojna z nimi była krótka i bardzo jednostronna, zaś oni sami nie mają dla siebie miejsca w Znanej Galaktyce lub Rakatanie i Taungowie, którzy uznawani są za rasy wymarłe. Inne mogą się okazać zwyczajnie niegrywalne - mało kto jest w stanie sobie wyobrazić grę przedstawicielem rasy Bafforr, nawet jeśli traktuje się je jako istoty myślące. Bądźmy szczerzy, kto chciałby grać... drzewem? Trudno byłoby też grać postacią, o której wszystkoc, co wiadomo to, że "pochodzi z planety XYZ".
Oceniający Karty Postaci mało przychylnym okiem spoglądają też na wszelkiego typu, powstałe w laboratorium, hybrydy różnych gatunków lub zupełnie nowe, nieistniejące w kanonie Gwiezdnych Wojen rasy. Galaktykę zamieszkuje 20 000 000 myślących gatunków - jesteśmy pewni, że wśród nich znajdziesz coś dla siebie. Poza tym, często z pozoru "zwyczajne" rasy bywają najciekawsze, gdyż najwięcej o nich wiadomo.

Profesja
To, czym Twoja postać się aktualnie zajmuje, względnie jej wyuczony zawód. Jeśli nie zarabia na życie niczym konkretnym, a po prostu szwęda się bez większego celu po Galaktyce, podejmując się jakichś dorywczych zleceń, napisz to. Kluczowe jest tutaj słowo "aktualnie" - nie interesuje nas, że 20 lat temu, będąc szczęśliwym studentem, Twój łowca nagród pracował jako sprzedawca w sklepie spożywczym. Tak czy inaczej, wybierając profesję swojej postaci zastanów się jaki wplyw może mieć ona na rozgrwykę - barista może być naprawdę sympatycznym człowiekiem, ale może okazać się zupełnie niegrywalny.

Data urodzenia
Choć Imperium Galaktyczne lat w ten sposób nie liczy, by maksymalnie ułatwić rozgrywkę, na Mgławicy Mocy przyjmuje się zasadę liczenia lat przed i po Bitwie o Yavin, czyli tej ukazanej w "Nowej Nadziei", gdzie Luke Skywalker zniszczył Gwiazdę Śmierci. Lata przed Bitwą o Yavin określane są skrótem BBY, zaś po niej ABY. Aktualny rok to 70 ABY.

Usposobienie
Nie ograniczaj się do kilku przymiotników wymienionych po przecinku czy dwóch ogólnikowych zdań. Ten punkt to nie tylko charakter Twojego bohatera, ale również jego podejście do otaczającego go świata, przedstawicieli władz, innych ras, płci przeciwnej, charakterystycznych zachowań, tików nerwowych, zainteresowań i wiele innych aspektów jego życia. Im więcej uwagi poświęcisz tej części KP, tym bardziej wyrazista będzie Twoja postać.

Wygląd
Na samym początku podania możesz umieść obrazek przedstawiający Twoją postać. Ułatwi to przygotowanie dla Ciebie avatara i - najzwyczajniej w świecie - doda estetycznego waloru Karcie Postaci, lecz nie zwalnia z obowiązku opisania tego, jak bohater wygląda.

Umiejętności
W dużym skrócie: to, co Twoja postać potrafi. Począwszy na językach, jakimi włada, przez zdolności techniczne, pilotaż, aż po techniki walki i strzelectwo. Wiązanie sznurowadeł i zmywanie naczyń można sobie odpuścić, ale istotne jest, by szczegółowo opisać umiejętności bohatera - również te "rasowe". Jeśli nie uwzględnisz w Karcie Postaci, że Twój Miraluka potrafi korzystać ze Wzroku Mocy, uznamy, że jego praprababką była zwykła, ludzka kobieta i - niestety, masz pecha - jest on całkowicie niewidomy (no bo oczu nie ma, z Mocy nie korzysta). Umiejętności możesz wypunktować, by łatwiej było się w nich później odnaleźć, ale każdą znich opisz. Nie wystarczy napisać, że postać bardzo dobrze strzela, bo Mistrz Gry może uznać, że chodzi o procę, a nie psitolety blasterowe czy karabiny wyborowe - a wtedy... cóż, życzymy powodzenia w walce. Pamiętaj też, by nie przesadzać - nikt nie jest w stanie być mistrzem we wszystkich dziedzinach życia, a najczęściej - niestety - nawet jednej, lecz z drugiej strony, bohater nieposiadający żadnych przydatnych umiejętności, może okazać się postacią niegrywalną.

Ekwipunek
Przedmioty, które Twoja postać ma na sobie lub przy sobie. Nie musisz pisać o skarpetkach czy paczce gum do żucia, ale pistolet blasterowy już tak. W czasie questów bohater nie będzie mógł skorzystać z czegoś, czego nie posiada - Mgławica Mocy to nie "Zaczarowany Ołówek" - więc trzykrotnie sprawdź czy nie zapomniałeś wspomnieć o czymś ważnym. W czasie gry Twoja postać będzie mogła, oczywiście, zdobywać nowe wyposażenie.

Posiadany dobytek/majątek
Od ekwipunku różni się tym, że nie oznacza tego, co postać ma przysobie, ale ogólnie posiada. I znów, nie chodzi nam tutaj o ilość ubrań w szafie, ale mieszkania, śmigacze, swoopy, pieniądze, akcje i inne ciekawe dobra, jakie przyjdą Ci do głowy. Jakkolwiek nieludzko to może zabrzmieć, jest to dobre miejsce, by wpisać zwierzęcych pupili bohatera. Pamiętaj, że statki wymagają wypełnienia osobnej Karty Statku, jaka powinna znaleźć się pod Kartą Postaci (oczywiście, o ile jest potrzebna).

Historia
Prawdopodobnie najważniejszy punkt Karty Postaci, w którym opisujesz życie swego bohatera od momentu narodzin do chwili obecnej. Postaraj się, by była ona ciekawa, logiczna, przekonywująca i spójna, a także wyjaśniała i uzasadniała wszystkie powyższe punkty. Pisząc historię postaci pamiętaj o tym, by:
-była przejrzysta,
-nie była - nazwijmy to - beletryzowana. Widzieliśmy już niejedną KP i śmiało możemy powiedzieć, że w tych przypominających opowiadania czy shorty-story jest zdecydowanie mniej informacji niż w krótkich notkach biograficznych,
-nie ograniczała się do kilku wierszy tekstu. Jeśli potrafisz opisać całe swoje życie w ośmiu zdaniach i nie masz nic dodania, musisz być bardzo smutnym człowiekiem. Ogólnie przyjmujemy, że 500 słów jest dolną granicą dla postaci wyjątkowo młodych, nudnych i niewychodzących z domu,
-nie była jednocześnie zbyt długa. Ktoś to musi przeczytać i ocenić, a Mistrz Gry w przyszłości z niej korzystać, więc nie przekraczaj 2500 słów.
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Gracz
 
Posty: 4202
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Tzim A'Utapau » 7 Maj 2013, o 02:38

Nazwa statku

grafika

Informacje ogólne

Właściciel: Aktualny lub ostatni właściciel statku.
Producent: Firma, która wyprodukowała jednostkę.
Model: Nazwa modelu jednostki. W ramach jednej serii poszczególne modele mogą się między sobą różnić.
Klasa: Klasa jest zależna od rozmiarów jednostki oraz jej fabrycznego przeznaczenia: jacht, myśliwiec/bombowiec, statek zwiadowczy, statek kurierski, patrolowiec, transportowiec, prom, kanonierka, frachtowiec (lekki, średni, ciężki). Klasy większych jednostek raczej nie są dostępne dla osób prywatnych.
Orientacyjna cena: Szacowana cena statku w aktualnym momencie. Bazowana na źródłach oraz po prostu zdrowym rozsądku. Należy brać pod uwagę skoki wartości jednostki w związku z wprowadzonymi modyfikacjami. Zauważmy, że opisywane statki raczej nie są fabrycznie nowe, więc ich cena z reguły będzie wynosiła dużo mniej niż nowej jednostki.
Opis: Krótka historia statku i jego użytkowania, przybliżenie w jaki sposób wszedł w posiadanie danej osoby, jakie przygody ma za sobą. Ewentualny opis, gdzie się aktualnie znajduje, jeśli został porzucony. Zainteresowani mogą rozwinąć kwestie techniczne takie jak manewrowowość jednostki, jej wady i zalety. Tutaj też można zaznaczyć, czym się jednostka różni od modelu seryjnego.

Informacje techniczne

Wielkość: Długość, wysokość, szerokość.
Napęd: Typ napędu (jonowy, repulsorowy, niestandardowy) oraz ewentualnie liczba silników. Jeśli znamy producenta - tym lepiej. Punkt ten może sprawiać problemy. Jeśli źródła nie dają jasnych informacji, wystarczy ogólny wpis "napęd jonowy".
Prędkość w atmosferze: Prędkość, jaką statek jest w stanie rozwinąć w atmosferze. Niektóre jednostki nie nadają się do lotów atmosferycznych.
Hipernapęd (zapasowy): Klasa hipernapędu (w nawiasie klasa zapasowego, jeśli ma).
Załoga (minimalna) Maksymalna liczebność załogi (w nawiasie minimalna do obsługi statku). Można uwzględnić konkretne stanowiska jak: strzelcy, ko-piloci, mechanicy.
Pasażerowie: Liczba miejsc pasażerskich. Niezależna od liczby załogantów.
Ładowność: Liczona w tonach metrycznych.
Uzbrojenie i osłony:
- Od myślników: tarcze, uzbrojenie (działka, wieżyczki, wyrzutnie), grubość kadłuba, specjalny pancerz lub kształt z zastosowaniem bojowym.

Informacje dodatkowe:

Stan techniczny: Uszkodzony, w pełni sprawny, wrak, zdatny do użytku, fabrycznie nowy.
Kody identyfikacyjne: Czy posiada legalne kody, czy jest legalny/poszukiwany, czy ma zezwolenie na broń.
Modyfikacje i moduły dodatkowe:
- Od myślników: ulepszony navicomp, systemy zabezpieczeń, dodatkowe sensory, pokładowa sztuczna inteligencja, aktywne bądź pasywne systemy maskujące, niestandardowe udogodnienia. Słowem - sprzęt nietypowy. Tutaj również należy wymienić wszystkie modyfikacje właściciela niestosowane w fabrycznym modelu seryjnym.

Ładunek, hangary i droidy:
- Unikatowe wyposażenie lub ładunek, zawartość hangarów i droidy na statku.
Image

Postacie archiwalne:
Image
Image
Tau z Lakonów - stoczniowiec, infant Fondoru
Sate Nova (ERG 1212) - imperialny gwardzista
Asa-Lung - zmiennokształtny
Korjak z Malastare - Feeorin, windykator Czarnego Słońca
Awatar użytkownika
Tzim A'Utapau
Gracz
 
Posty: 1585
Rejestracja: 4 Lis 2010, o 20:34

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Peter Covell » 7 Maj 2013, o 02:59

Image


-Imperium Galaktyczne zdobywa Coruscant, stolicę Nowej Republiki.
-Droid HRV-SOR, znany jako Harvos, zostaje schwytany i przeprogramowany na pierwotną funkcję: łowcę Rycerzy Jedi. W niedalekiej przyszłości poprowadzi atak na akademię Sithów na Korriban i dokona rzezi na użytkownikach Ciemnej Strony.
-Versus San zabity w trakcie wykonywania zadania dla Black Water.
-Luke Skywalker wychodzi cało z bitwy o Coruscant. Jak na ironię, ginie z rąk dobrze zorganizowanej i wyposażonej grupy przestępczej. Ciała napastników poległych w czasie ataku zostają rozpoznane jako należące do łowcy nagród, Matta Roostera oraz zbiegłej z więzienia na Naboo hakerki, Agnes Boyd. Tożsamość pociętego mieczem świetlnym Chistori pozostaje tajemnicą - podobnie jak zleceniodawca śmierci Skywalkera.
-Genetyczny eksperyment Organizacji, Xara opuszcza załogę krótko po osiągnięciu celu misji. Jej losy pozostają nieznane.
-The Eye, chcąc pozostać anonimowe jako organizator polowania na Wielkiego Mistrza, dokonuje egzekucji ocalałych przy życiu członków oddziału najemników. Życie tracą łowczyni nagród Larisa Rayne, imperialny gwardzista Sate Nova, włamywaczka Jarael Carsen oraz żołnierze The Eye: Zerrak Nere i Seek Udert. Przy życiu pozostaje jedynie dowódca, Renno Tresta, który rozstrzelaniu swoich towarzyszy przygląda się z bezpiecznej odległości.
-Zemsta Jedi. W odwecie za zniszczenie Świątyni na Coruscant, a także obwiniając Imperium Galaktyczne za zlecenie zabójstwo Wielkiego Mistrza, Mara Jade-Skywalker oraz Jason Manten dokonują zamachu na Imperatora Alistaira Tourville’a.

Image

-Powołanie Rady Moffów. Na jej czele staje głównodowodzący imperialnej floty, Wielki Admirał Gilad Pellaeon.
-Jawa Ozzie wraca na Tatooine. Z uzyskanego w trakcie bitwy o Coruscant złomu finansuje własny piaskoczołg i zakłada klan.
-Mike Deckard zlikwidowany przez łowcę nagród, Kelana Navarra. Black Water zostaje rozwiązane.
-Kelnerka z Tatooine, Alice Ebeltron wydostaje się z pustynnego świata i wraz z gungańskim łowcą nagród, Bolo rozpoczyna podróż po galaktyce. Po krótkim czasie okazuje się, że dziewczyna, pomimo szczerych chęci, nie ma talentu do posługiwania się bronią, więc jej towarzysz porzuca ją na Coruscant. Tam zaczyna pracę tancerki erotycznej.
-Rozpoczyna się Drugi Wielki Pogrom Jedi. Strażnicy Pokoju są systematycznie wyłapywani i poddawani egzekucjom.
-Theo Whitaker zostaje odcięty od Mocy przez inkwizytorów. Umiera podczas jednego z przesłuchań. Podobny los spotyka Victorię Healey.

Image
-Riihkart Blumker zostaje zesłany do kopalni na Kessel za włóczęgostwo. Tam ma się stać wartościową jednostką dla galaktycznego społeczeństwa.
-Podobny los spotyka Daxa Vexara (bójka) oraz Áine O’Fey (fałszerstwo). I tysiące innych szumowin.
-Adept Jedi, Dack Cartcher, oferuje Nowemu Ładowi usługi jako inkwizytor. Imperium z tych usług chętnie korzysta, a po dwóch latach owocnej współpracy, likwiduje Cartchera.
-Imperium postanawia pozbyć się, swojego problematycznego sojusznika, Sithów; Harvos przeprowadza szturm na akademię na Korriban i samotnie dociera do jej serca, gdzie po krótkim pojedynku zabija Mrocznego Lorda Sithów, Darth Annihiousa. Lasha Retta, podobnie jak wielu innych Sithów, ginie z ręki droida.
-W czasie bombardowania Yavin IV ginie większość przebywających tam Sithów, w tym Darth Weirdens. Pozostali zostają zlikwidowani w trakcie ataku naziemnego.
-Jednogłośną decyzją Rady Moffów, korzystanie z Mocy zostaje zdelegalizowane, zaś na głowy jej użytkowników zostaje wyznaczona nagroda. Wyjątek stanowią inkwizytorzy, których szeregi zaczynają zasilać, próbujący uniknąć śmierci, członkowie dawnego Zakonu Sith.
-Ponownie otwarty zostaje klub nocny "Beebleberry" na Coruscant.

Image
-W Krainie Cieni na Kashyyyk odnaleziony zostaje Gyar-Than Hadyyk. Mistrz Jedi angażuje się w walkę z inkwizytorami - byłymi Sithami - i w ten sposób umożliwia ucieczkę swojej uczennicy, Salomei Tiris. Ostatecznie, zabity zostaje przez droida Harvosa, którego lata wcześniej traktował jak przyjaciela.
-Andy Calius, Rycerz Jedi wciąż walczący w barwach Nowej Republiki, ginie gdy jego myśliwiec zostaje zestrzelony przez młodego Jaggeda Fela.
-Końca dobiega kariera Alice Ebeltron jako strptizerki. Okazuje się, że dziewczyna nie tylko nie miała daru do broni, ale również do tańca. Dziewczyna swoje miejsce znajduje w zawodzie luksusowej prostytutki.
-"Szalony Saper", terrorysta gnębiący mieszkańców Potrójnego Zera od wielu lat, podkłada ładunki wybuchowe w słynnych "Pięćsetkach". W zamachu giną setki wpływowych osób oraz, przebywająca na służbie, Rami Vos - partnerka Kylvio Neesha, funkcjonariusza Coruscant Security Force.
Jack Foreman, as wywiadu, kończy działalność w terenie i trafia za biurko w Imperialnej Służbie Bezpieczeństwa.

Image


-Lisa Nabsiri, ocalała z pogromu Rycerz Jedi, zostaje odnaleziona na Taris. Początkowo w pościgu za nią biorą udział jedynie łowcy nagród, lecz po śmierci trzydziestu dwóch z nich, do akcji wkraczają imperialni szturmowcy. Po dwóch tygodniach polowania na jedną kobietę, żołnierzom nareszcie udaje się ją osaczyć i zabić. Zanim do tego dochodzi, ginie łącznie: 44 łowców nagród i najemników, 864 szturmowców, 29 inkwizytorów, ponad 1500 cywilów (żadnego z nich nawet nie raniła Lisa Nabsiri), zaś zniszczenia i straty w sprzęcie szacowane są na 70 000 000 kredytów.
-Asa-Lung oraz Istmij'sar'Khardoch odnajdują kolejnego ukrywającego się Jedi, Publiusa Enigmę, lecz nie otrzymują nagrody za jego głowę, bowiem drugi z łowców zjada jego ciało. W całości.
-Tau Altair Lakon, pierwszy infant Fondoru zostaje aresztowany pod zarzutem utrzymywania kontaktów z Jedi, Nataye, która okazuje się być w rzeczywistości Duchem Mocy. Dzięki olbrzymim łapówkom oraz wpływom rodziny, udaje mu się uniknąć śmierci, jednak zostaje skazany na rok pracy w kopalniach Kessel. Zostaje wydziedziczony, by uniknąć dalszych problemów, jakie mógłby sprowadzić na swoją rodzinę.

Image
-Schwytane zostają Mara Jade-Skywalker oraz Leia Organa-Solo. Han, Jaina i Jacen Solo oraz Chewbacca organizują akcję ratunkową, w czasie której ginie Jacen i jego ojciec. Kobiet nie udaje się uwolnić, a Chewie i Jaina z trudem uchodzą z życiem. Udają się na Zewnętrzne Rubieże, do Przestrzeni Huttów, by uniknąć imperialnej pogoni.
-Mara Jade-Skywalker zostaje zastrzelona w czasie próby ucieczki. Kilka godzin później Gilad Pallaeon nakazuje egzekucję Lei Organy, gdy ta odmawia podania miejsca pobytu innych znanych jej Jedi.
-Na wolność wychodzi Tau Altair Lakon. Nie mając się dokąd udać, dołącza do grupy piratów działających w Środkowej Rubieży. Przyjmuje nowe imię i od tej pory przedstawia się jako Pedoin Lickon.
-W czasie Bitwy o Naboo republikański oficer floty, Ryan Rockwell, dysponując jedynie Rozpaczą, Gwiezdnym Niszczycielem typu Nebula osłania odwrót okrętu, na ktorym przebywa aktualny Kanclerz Nowej Republiki, Cal Omas. W czasie potyczki jego zaloga rozpyla na atomy niszczyciel Imperial II wraz z eskortą. Zostaje awansowany i pod swoje rozkazy otrzymuje samodzielną grupę uderzeniową.

Image


-Chissowie w sojuszu z Imperium toczą walkę z najeźdźcą na krańcu Galaktyki. Najeźdźca, zidentyfikowany jako Praetorite Vong, przegrywa z kretesem, pomimo początkowych sukcesów i zaawansowanej organicznej technologii.
-W walkach zestrzelony zostaje okręt Lenny Kenner, niedawno odbitej z republikańskiej niewoli, oficer Imperium.
-Biochemik Clarissa vel Schrodringer przysługuje się imperialnemu wywiadowi, otrzymuje stopień pułkownika i zostaje wcielona do grupy doradczej moffa Thina Maximusa.
-Publiczna egzekucja Bena Skywalkera. Zasługi za złapanie syna założyciela Nowego Zakonu Jedi przypadają niezależnym łowcom nagród.
-Renno Tresta zostaje wysłany przez The Eye, by zabić Natasi Daalę. Zostaje schwytany nim udaje mu się wykonać zadanie. Jego ostatnie słowa miały brzmieć: "Zaplanowałem tak piękną eksplozję! Zajebistą! A wy wszystko popsuliście, idioci!".

Image
-Kamuro Rushi, znany gwiezdny awanturnik wyrusza w podróż po Dzikiej Przestrzeni. Jego statek rozbija się na nieznanej wcześniej planecie, którą zamieszkuje prymitywne społeczeństwo humanoidalnych istot. Traktowany przez nich niczym bóstwo przybyłe z niebios, zostaje królem Kamurii.
-Kylvio Neesh dokonuje aresztowania "Szalonego Sapera", terrorysty od wielu lat gnębiącego Coruscant. W ramach wyrazów uznania mianowany zostaje komisarzem Coruscant Security Force w CoCo Town.
-Tajemnicza uzdrowicielka dokonuje kilku medycznych cudów na Tatooine. Miejscowi coraz częściej powtarzają plotki o tym, że to Jedi, której udało się uniknąć inkwizycji. Ponieważ planeta leży w Przestrzeni Huttów, Imperium zamiast szturmowców wysyła łowców nagród, lecz mieszkańcy Mos Espa uprzedzają Shiris Astaris o przybyciu Asa-Lunga oraz Istmij'sar'Khardocha, gdy ci tylko lądują na powierzchni. Łowcy zastają jedynie pustą lepiankę na obrzeżach miasta.
-Beatrice, znana równiez jako Obiekt 6, zostaje uznana za niemożliwą do kontrolowania oraz niebezpieczną dla Organizacji. W związku z tym, zostaje rozstrzelana przez jej własny oddział.

Image
-Kolejna publiczna egzekucja Bena Skywalkera. Okazuje się, że chłopiec złapany przez łowców nagród nie był w rzeczywistości synem Luke'a Skywalkera. Tym razem sukcesem popisać się mogą dawni Sithowie należący do inkwizycji.
-Kamuro Rushi zostaje odnaleziony przez poszukiwacza artefaktów, Vratha Aryna. Tęskniąc za cywilizacją, awanturnik wraca na Środkową Rubież na pokładzie statku Zabraka i tam sprzedaje koordynaty odkrytej przez siebie planety kompanii górniczej. W tym samym roku wydaje pamiętniki z pobytu na Kamurii.
-Na trop Jasona Mantena wpada Thrak Skirata. Wraz z kilkudziesięcioma członkami swojego klanu rozpoczyna szaleńczy pościg po kilkunastu planetach Zewnętrznych Rubieży. W tym samym czasie Manten dokonuje śmiałego ataku na placówkę inkwizycji w drugim końcu galaktyki i zabija wszystkich tam przebywających. Nagroda za schwytanie jednego z najbardziej poszukiwanych ludzi w Imperium, przechodzi Mandalorianom koło nosa.
-Jay Temens zostaje szefową Imperialnej Inkwizycji.

Image
-Pojawiają się plotki o obecności ocalałej Sith na planecie Ziost. Gdy Harvos przybywa na miejsce, rzeczywiście zastaje tam Zeltronkę, którą identyfikuje jako Darth Vexiss, lecz ona sama przedstawia się jako Aleema. Pojedynek kończy się remisem, a kobiecie udaje się uciec z planety. Za jej głowę wyznaczona zostaje nagroda wysokości 100 000 kredytów.
-Spiel Stevenberg rozpoczyna prace nad ekranizacją pamiętników Kamuro Rushiego. Główną rolę ma zagrać sam Kamuro.
-W Bitwie o Sullust ginie komandor Ryan Rockwell, który własnym okrętem taranuje Imperialny Superniszczyciel. Załoga Rockwella opuszcza pokład w kapsułach ratunkowych na chwilę przed zderzeniem, zaś sam dowódca Rozpaczy pozostaje na niej do samego końca.
-Alice Ebeltron kończy życie ekskluzywnej prostytutki i otwiera własny, cieszący się złą sławą, dom rozpusty na 1726 poziomie Coruscant.

Image
-Trevor Dundas ponosi bohaterską śmierć w jednym z ostatnich starć między rozbitą Nową Republiką a Imperium.
-Trzecia i ostatnia (publiczna) egzekucja Bena Skywalkera. Tym razem imperialna propaganda pod niebiosa wznosi dzielnych szturmowców. Moffowie wykorzystują okazję i, uznając władających Mocą inkwizytorów, za niegodnych zaufania rozkazują ich likwidację. W ciągu jednej nocy giną wszyscy, którzy mieli nadzieję na uniknięcie śmierci poprzez dołączenie do Nowego Ładu. Od tej chwili prawo nie przewiduje wyjątków dla nikogo korzystającego z Mocy.
-Po ośmiu latach spędzonych w kopalni, Dax Vexar umiera zabity przez współwięźnia w czasie snu.
-Gunganin Bolo zabija, ukrywającego się na Księżycu Przemytników, Dagosa Bardoka - użytkownika Mocy, który poznał obie jej strony - Jasną i Ciemną.
-Cal Omas, przywódca Nowej Republiki podpisuje pokój z Imperium Galaktycznym, tym samym kończąc trwającą piętnaście lat wojnę. Część niepodbitych planet dołącza do zwycięzcy, pozostałe uzyskują mniejszą lub większą samodzielność. Nowa Republika oficjalnie przestaje istnieć.

Image
-Symboliczny ostatni żołnierz Nowej Republiki, Kallbaca zostaje żywcem obdarty ze skóry na wizji Holonetu.
-Jerry O'Connor robi karierę w strukturach największej organizacji przestępczej galaktyki – Czarnego Słońca.
-Inny Fallen, Gian Cleef, staje do pojedynku o tytuł najszybszego blasterowca. Strzela jako drugi, ale pojedynek kończy się remisem - giną obaj zawodnicy.
-Mali Jackson wydaje płytę "Airspeeder Race". Album przechodzi bez echa, choć tytułowy utwór staje się hitem wśród Gungan.

Image
-Adrien Herroh Quizan, korespondent wojenny, otrzymuje serię prestiżowych nagród dziennikarskich i zostaje potentatem medialnym.
-Łowca nagród Kelan Navarr oraz zabójczyni Daylana przechodzą w stan spoczynku. Po długim i burzliwym romansie kupują farmę na Naboo. Przybierają nowe tożsamości, by uniknąć kłopotów ze strony, wciąż poszukującego ich, Imperium Galaktycznego.

Image
-Szmugler Grurr'nar ginie w wypadku kosmicznym.
-Były adept Jedi, Nikh, rozstrzelany przez imperialny pluton egzekucyjny po próbach wzniecania rebelii przeciw Nowemu Ładowi.
-Na ekrany wchodzi "Kamuro Rushi i Tajemnice Endoru", piąta części z serii holowidów przygodowych. Zarówno reżyser (Spiel Stevenberg), jak i aktor pierwszoplanowy (Kamuro Rushi) zasypani zostają prestiżowymi nagrodami, a sam film trafia na szczyt galaktycznego Box Office.

Image
-Ubese znany jako Nomad ucieka przed Imperium pod opiekę Hutta Zordo. Zostaje ochroniarzem gangstera.
-Oficjalnie zakończona zostaje odbudowa Taris ze zniszczeń wojennych. Szybko kształtuje się podział megamiasta pokrywającego powierzchnię planety na: Górne Miasto, Dolne Miasto oraz Podmiasto. To ostatnie służy jako miejsce zsyłki przestępców.

Image
-W wieku 93 lat umiera Gilad Pallaeon. Jego następcą zostaje Fen Daala.
-Niezadowoleni wyborem nowego Imperatora moffowie zostają zmuszeni do kapitulacji nim zdążą podjąć jakiekolwiek kroki przeciwko Daali. Z buntownikami rozprawia się flota dowodzona przez matkę Fena, Natasi Daalę.
-Tau Altair Lakon porzuca życie pirata i, mając przed sobą setki lat życia, postanawia zbudować własną potęgę na wzór stoczni Fondoru. Początki bywają trudne, lecz zdeterminowany mężczyzna staje się właścicielem "Tau's Ships&Droids", sklepu na Tatooine.

Image
-Imperialna Służba Bezpieczeństwa odkrywa, że ojcem Kamuro Rushiego był Jedi. Sprawa zostaje przekazana Inkwizycji. Krótko po tym aktor zostaje znaleziony martwy w swoim apartamencie na Korelii. W ciągu następnych tygodni ginie sześcioro z jego nieślubnych dzieci. Niemożliwym wydaje się dociec ile ich jeszcze może być w galaktyce.

Image
-Ogarnięty obsesją odnalezienia artefaktów Ciemnej Strony, zabracki poszukiwacz Vrath Aryn wyrusza do Nieznanych Regionów. Podczas prowadzenia prac archeologicznych kopie zbyt głęboko i nawiązuje kontakt z zapomnianym gatunkiem – owadopodobnymi Killikami.
-Killikowie rozpoczynają podbój sąsiednich układów. Imperium nie odczuwa potrzeby negocjacji ani kontaktu z obcymi. Niszczy wszystkie odnalezione kolonie, dusząc tym samym konflikt w zarodku.
-Imperium łapie jednostkę c1J, znaną jako Jen. Podejmuje zaczęte przed laty badania. Jen kończy swój żywot w trakcie wiwisekcji.

Image
-Po długiej tułaczce Gand Oto’reekh wraca na rodzimą planetę. Galaktyka więcej o nim nie słyszy.
-Spokojną śmiercią, w czasie snu umiera Lando Carlissian. Jego pogrzeb jest obserwowany przez Służbę Bezpieczeństwa, jednak na uroczystości nie pojawia się ani Chewbacca, ani młodzi Solo. Ponieważ od wielu lat nie słyszano o nich słowa, zostają uznani za zmarłych.

Image
-Łowczyni Nagród, Faye Spike, sprzedaje schematy antycznej technologii Kwa i otwiera kantynę na Nar Shaddaa. Jej partnerem w interesach zostaje kerestiański albinos, Namtih Urr.
-Po drugiej stronie ulicy konkurencyjną knajpę otwiera Alanis Orton, była przemytniczka, teraz szczęśliwa mężatka i matka czterech chłopców.

Image
-Violetta Hale zostaje zwolniona z imperialnego więzienia po 20 latach odsiadki za morderstwo. Nie mając innych perspektyw, zanurza się w świat przestępczości.
-Imperium Galaktyczne wprowadza obowiązkową służbę wojskową dla każdego obywatela, który dostanie powołanie. Szybko staje się to użytecznym narzędziem w rękach, pragnących pozbyć się niewygodnych istot, gubernatorów planet. W skali całego Imperium, poborowi służby zasadniczej stanowią niewielki odsetek w armii.

Image
-Jay Temens przechodzi na emeryturę. Na swojego następcę na stanowisku szefa Inkwizycji, wyznacza Jacka Foremana. Jego kandydatura zostaje zaakceptowana.

Image
-Phil Ravenscraft zaczyna pełnienie funkcji wykładowcy w Akademii Imperialnej Marynarki na Bastionie.
-Na Zordo's Haven zakończona zostaje budowa nowej areny dla gladiatorów. Hutt Zordo nie planuje dalszej rozbudowy stacji kosmicznej w nadchodzących latach.

Image
-Thrak Skirata ogłasza się Mandalorem. Popierają go m.in.: klany Beviin, Ordo, Fett, Vevut i Bralor, dzięki czemu nie dochodzi do wojny domowej.
-W systemach Środkowej Rubieży dochodzi do serii starć pomiędzy siłami imperialnej marynarki i okrętami tajemniczej organizacji The Eye.

Image
-Do, zamieszkałego przez droidy, systemu 400100500260026 MK 2 przybywają: wyjątkowo zaawansowana, a przy tym zbuntowana i nienawidząca białkowców jednostka oznaczona jako BE3R oraz ścigany przez Imperium cyborg noszący dwie osobowości – organiczną i sztuczną - Inygo Beviin. Ten drugi bardzo szybko zostaje okrzyknięty miejscowym mesjaszem.
-Faye Spike oraz Namith Urr zamykają interes. Alanis Orton, właścicielka konkurencyjnej kantyny, "Asteroidów Vergesso", okazuje się zbyt twardą przeciwniczką w interesach. Oboje udają się na stację Zordo's Haven, gdzie mają nadzieję zarobić fortunę na walkach gladiatorów.

Image
-Zjednoczone klany Mandalorian podbijają większość systemów w Sektorze Mandaloriańskim.
-Imperium Galaktyczne odkrywa lokalizację stacji Feros, potężnej bazy The Eye. Wielkim kosztem udaje się pokonać flotę Organizacji i zniszczyć stację. W czasie walki ginie Carl Marsalis.

Image
-Mandalorianie podbijają, bogaty w surowce naturalne, system 400100500260026 MK 2. W czasie walk naziemnych giną Alex Zafist (teraz Skirata) oraz Tex Skirata, zaś po stronie obrońców zniszczona zostaje jednostka BE3R.
-Niespodziewanie wybucha wojna między Mandalorianami i Imperium Galaktycznym. Bezpośrednia przyczyna wciąż pozostaje nieznana, choć zwolennicy teorii spiskowych upierają się przy twierdzeniu, że jest to wynik machinacji trzeciej, tajemniczej siły. Niektórzy z nich wskazują na, oficjalnie rozgromioną, organizację The Eye.
-W czasie walk ginie Fenn, nowy aalor klanu Mereel.

Image
-Siły Skiratów zdobywają imperialny Gwiezdny Niszczyciel typu Executor, który wyprowadzają ze stoczni remontowej na krótko przed zakończeniem jego napraw. W pełni sprawny okręt wojenny przemianowany zostaje na "Mandalora".
-Apogeum imperialno-mandaloriańskiej wojny. Klany pod przywództwem Thraka Skiraty wydają się niepokonane. Fenn Daala nakazuje skierować do walki kolejne dwa Gwiezdne Superniszczyciele.

Image
-Namith Urr ginie w czasie pojedynku na arenie gladiatorskiej na Zordo's Haven. Faye Spike coraz lepiej radzi sobie jako właścicielka gladiatorów i zaczyna nazywać się lanistą.
-Imperium Galaktycznemu udaje się uzyskać przewagę we wojnie. Zniszczona zostaje jednostka flagowa przeciwnika, Gwiezdny Superniszczyciel "Mandalor", na której pokładzie znajdowała się większość członków klanu. Jedną z kilkunastu ocalałych jest Angelica Skirata. W czasie bitwy kosmicznej zniszczona zostaje także większość mandaloriańskiej floty.
-Mandalora zostaje zbombardowana z orbity. Pałający chęcią zemsty imperialni oficerowie, pomimo braku takich rozkazów, wykonują manewr zwany Base Delta Zero. Powierzchnia planety zamienia się w niezdatną do zamieszkania, radioaktywną pustynię.
-Koniec konfliktu imperialno-mandaloriańskiego. Imperium Galaktyczne po raz kolejny udowadnia, że jest najpotężniejszą siłą w rejonie, zaś garstka Mandalorian, którym udało się przeżyć rozpierzcha się po całej galaktyce.
-Po latach odwyku gwiazda galactic popu, Maili Jackson, umiera na scenie. Przyczyną zgonu jest przedawkowanie środków odurzających.

Image
-Imieniem Phila Ravenscrafta nazwany zostaje Gwiezdny Niszczyciel typu Turbulent skierowany do patrolowania szlaków handlowych na Środkowych Rubieżach.
-Uwolnione z mandaloriańskiego jarzma droidy odbudowują społeczność w sektorze 400100500260026 MK 2, zaś ich niepodzielnym władcą zostaje cyborg nazywany Mesjaszem, wcześniej znany jako Inygo Beviin.

Image
-W galaktyce zabrakło mięsa Władców Mocy, toteż Istmij'sai'Khardoch poświęca się w całości literaturze. Umiera ze starości, pobiwszy rekordy wieku Devaronian.
-W tajemniczych okolicznościach wybity do nogi zostaje cały batalion szturmowców stacjonujących niedaleko farm na Naboo.

Image
-Młody Wookie, Vull'ori'Zhafer, zostaje rozpoznany przez oficera Imperium w Regionie Ekspansji jako były Rycerz Jedi. Wookie wyrywa głowę donosicielowi i zaszywa się na Kashyyyk.
-Umiera pułkownik Nathir, weteran wojen z Nową Republiką, Yuuzhanami Vong, Killikami i Mandalorianami.

Image
-W Rejonie Ekspansji znika bez śladu Super Niszczyciel "Zemsta". Pomimo trwającego kilka miesięcy śledztwa nie udaje się odkryć losu okrętu i jego załogi.

Image
-Pogrzeb Moffa Thina Maximusa. W czasie uroczystości sam Imperator Daala nadaje jego imię nowemu Gwiezdnemu Superniszczycielowi. Schedę po zmarłym moffie obejmuje syn.
-Asa-Lung hibernuje pod bliżej nieokreśloną postacią na bliżej nieokreślonym świecie. Czeka na powrót użytkowników Mocy.
-Nieudany zamach bombowy na Imperatora Fena Daalę. Sprawcy zostają pojmani nim udaje im się podłożyć ładunki wybuchowe w Pałacu Imperatora na Coruscant. CSF przeprowadza masowe aresztowania podejrzanych o wspieranie ruchu oporu.

Image
-Na nienazwanej planecie w Dzikiej Przestrzeni odkryty zostaje wrak fregaty typu Corona. Na pokładzie znajdują się szczątki kilkudziesięciu Rycerzy Jedi, którym udało się zbiec z Coruscant w roku 27 ABY. Wśród nich znajdują się zwłoki Mistrzyni Sary Terago.
-Na Tatooine szerzą się pogłoski o obecności ponad stumetrowego smoka Krayt. Łowcy, którzy wyruszyli na polowanie giną bez śladu.

Image
-Na Taris wybucha kolejna epidemia zarazy rakghouli. W powstałym chaosie w siłę rosną gangi w Dolnych Partiach Miasta.
-Trzy osoby należące do ruchu oporu na planecie Rhinnal zostają pojmane i publicznie stracone.
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Gracz
 
Posty: 4202
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Peter Covell » 7 Maj 2013, o 11:02

Słowo od Admina piszę dzisiaj, bo wczoraj byłem już zbyt senny, żeby kleić jakiegokolwiek posta.

Udostępniliśmy Wam:
-obowiązujący od chwili restartu, Regulamin Forum będący tym, czego Użytkownicy nigdy nie czytają.
-Wzór Karty Postaci - tu, jak widać, nie zmieniło się nic z wyjątkiem zastąpienia punktu "Środki komunikacji" majątkiem, gdzie gracz ma wypisać dobytek w postaci mieszkań, domków jednorodzinnych, statków (które mają osobne Karty), śmigaczy, swoopów, dzieł sztuki i całej reszty stuffu.
-Wzór Karty Statku - wszystkie latające jednostki graczy będą miały osobny dział ze swoimi Kartami, żeby łatwo można było wszystko odnaleźć.
-Kalendarium 27-69 ABY - obejmujące wydarzania od momentu zamknięcia gry do chwili restartu.

Możliwe, że w tych tekstach znalazły się pewne błędy, literówki czy inne drobiazgi, które zostaną poprawione w wersji ostatecznej. NIE BĘDZIEMY zmieniać Kalendarium - na jego podstawie spokojnie możecie tworzyć Karty Postaci. Możliwe, że dodane zostaną zapisy dotyczące postaci graczy, jakie omyłkowo pominęliśmy - nie wspomniano o wszystkich, bo nie widzieliśmy sensu tracić energii na wymyślanie przyszłości postaci, których właściciele do roku nie logowali się na Mgławicy Mocy. Jak łatwo zauważyć, brakuje wpisów o pewnych bohaterach, którzy POWINNI się znaleźć w kalendarium - pojawią się, gdy Tau napisze posta w Świątyni Jedi i będzie jasne czy przeżyły czy nie.
Choć Kelan oponuje, najpewniej dodam jeszcze z pięć mało istotnych wydarzeń mogących być zahaczkami fabularnymi do questów ;)
Kalendarium będzie aktualizowane w czasie gry, co oznacza, że od 70 ABY na bieżąco będą pojawiać się wpisy dotyczące wydarzeń, w jakich udział brały Wasze postacie. Być może nie wszystkich, ale przynajmniej nie trzeba będzie wszystkiego pamiętać i unikniemy błędu przeszłości ;)

Brakuje samych Zasad Rozgrywki, tj. opisu sesji, questów, przygód - zwał, jak zwał. Pojawią się wraz z restartem, ale dla Was nie jest to istotne, bo nic się tam nie zmienia. Nadal MG będzie mógł zabić Wam postać asteroidą.

Możecie zacząć pisać Karty Postaci i zamieszczać je w Punkcie Nowoprzybyłych. Powoli będziemy je przeglądać, czytać opinie innych Graczy i akceptować. Grę rozpocząć będzie można z chwilą oficjalnego restartu, czyli (najprawdopodobniej) w niedzielę 12.05.2013. Tego dnia przez jakiś czas Mgławica Mocy będzie zamknięta, gdy będziemy przygotowywać ją do gry w nowej rzeczywistości.

Zamieszczone wyżej teksty znajdą się w innym miejscu, zdecydowanie lepiej się prezentującym. Oprócz nich, planujemy jeszcze sporo ciekawych atrakcji, np. watę cukrową dla każdego bohatera. Kelan sugerował, żeby wrzucić screeny z tego, nad czym pracujemy, ale uznałem że popsułoby Wam to niespodziankę, więc zignoruję buraka. Oto w odpowiedzi zasugerował, żeby wrzucić concept arty, ale Kelan żadnych nie zrobił, a moje są nabazgrane niebieskim długopisem na starych notatkach (oszczędność papieru!). Musicie uwierzyć nam na słowo, że pracujemy i nie ograniczamy się do przeredagowania zasad tworzenia KP ;)

Na otarcie łez kilka grafik od Kelana oraz opis jednej z lokalizacji. Concept Artów, jak mówiłem, nie ma.

Image
Image

***

Image
Image

***

Image

Zordo's Haven jest jedną z najpopularniejszych w galaktyce przystani dla łowców nagród, przemytników, spluw do wynajęcia, szulerów i wszystkich innych gwiezdnych awanturników. Jej budowa rozpoczęła się w roku 19 ABY, zaś Zordo przeniósł się na nią trzy lata później, gdy Zakon Jedi nakazał mu opuścić stację kosmiczną orbitującą nad Yavinem. Przez kolejne dwadzieścia pięć lat Hutt nieustannie rozbudowywał swój przybytek. Zordo's Haven oferuje odwiedzającym ją gościom wiele możliwości zarobienia paru dodatkowych kredytów i nieskończenie więcej sposobów na ich wydanie. Olbrzymia konstrukcja na orbicie Nal Hutta, zawsze unosi się po przeciwnej stronie planety niż Nar Shaddaa, Księżyc Przemytników.
Stacja dzieli się na kilka sekcji, z których najważniejsze to mieszkalna, rozrywkowa, handlowa oraz techniczna, a porządku we wszystkich z nich pilnują dobrze opłacani najemnicy. Choć, oprócz prywatnej loży Hutta Zordo, na stacji nie obowiązują ograniczenia dotyczące posiadania i noszenia broni, każda strzelanina może skończyć się spacerem w próżni kosmicznej bez skafandra lub zesłaniem awanturnika na arenę gladiatorów. Co ciekawe, zdecydowana większość odwiedzających stację szumowin rzeczywiście szanuje obowiązujące na niej zasady i awantury należą do rzadkości.
W części mieszkalnej każdy, kogo na to stać, może wynająć lub kupić własne cztery kąty - od jednoosobowej, ciasnej conapty mieszkalnej po luksusowe, kilkupoziomowe apartamenty z własnymi salonami gier. Największy tłok panuje jednak w częściach rozrywkowej i handlowej - ta pierwsza jest bogata w najróżniejsze kasyna, kantyny, puby, restauracje, kluby taneczne, domy uciech, najróżniejszej klasy hotele i wszystko inne, co może spowodować, że istoty z całej galaktyki ochoczo rozstaną się ze swoimi kredytami. Część handlową powinni odwiedzić wszyscy pragnący nabyć wyposażenie na kolejną wyprawę, kupić statek czy upłynnić skradzione dobra u paserów. Sekcja ta graniczy z techniczną obejmującą lądowiska oraz, niedostępne dla nikogo poza obsługą, serce stacji - jej silniki, generatory zasilania i wszystko, co pozwala jej funkcjonować.

Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Gracz
 
Posty: 4202
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56

Poprzednia

Wróć do Ogłoszenia